2012. május 15., kedd

SÜLT MAKRÉLA FILÉ PUY-I LENCSÉVEL ÉS CÉKLA CHIPSSZEL

Soha eddig nem ettem még makrélát. Viszont itt szerencsére a tenger közelsége miatt, elég széles a halkínálat, így próbálok minél többet megkóstolni. Szerencsére nem volt kifilézve, viszont megnéztem ezt, és pikk-pakk kifiléztem. Így mostmár bármilyen filézhető hallal úgy érzem azonnal elbánok. Persze, gyakorlat teszi a mestert, de valójában tényleg nem nagy ördöngősség, csak jól megélezett kés kérdése az egész. Viszont az íze más volt, mint amire számítottam: zsírosabb a húsa, mint általában a többi halnak, és van egy jellegzetes íze. Aki evett már konzerv olajos makrélát, az tudja milyen ízről beszélek. 
És ettől a ponttól kétfelé vált a család halízlése: én esküszöm  a tengeri süllőre, ami fehér húsú, rendkívűl könnyű és tiszta ízű, míg a férfi szakasz makréla párti lett. Ti melyik csoportba tartoztok?



Hozzávalók 2 személyre:

2 db egész makréla
1 evőkanál olívaolaj


15 dkg puy-i lencse
2 gerezd fokhagyma
2 szál zeller
2 db babérlevél


4 db kicsi cékla




A lencsét főzés előtt egy éjszakára hideg vízbe áztatom.

A sütőt előmelegítem 140-150 fokra. A céklák zöldjét levágom, alaposan megmosom őket, meghámozom, felszeletelem őket olyan vékonyan (ujjakra vigyázni! ) amennyire csak lehet,  majd olajjal megkent alufóliára fektetem őket úgy, hogy ne fedjék át egymást, vagyis egy rétegben. Kb 30-40 perc alatt megsülnek.

A lencsét leöblítem, majd friss, hideg vízben felteszem főni. Hozzáadom az egész fokhgymát, a zellerlevelet, a babérlevelet. 15-20 perc alatt puhára főzöm. A fűszereket kiveszem, majd ha sok víz maradt a lencsén, leszűröm.

A halat megtisztítom, megmsosom, szárazra törlöm. Ha kell filézem. Csak közvetlenül tálalás előtt sütöm meg. Egy serpenyőben olívaolajat hevítek, ha elég meleg beleteszem a halat, bőrös felével lefelé. Felső oldalát sózom, borsozom. 2-3 percig sütöm az  egyik oldalt, majd átfordítom. Most a bőrös felét sózom, borsozom. Szintén 2-3 perc, majd meleg tányérra helyezem, és pihentetem 1-2 percig meleg helyen.

Tálalásnál a lencsét desszertgyűrűvel formázom meg, a tetejére helyezem a cékla chipseket. A halat pedig még melegen mellé fektetem.

2 megjegyzés:

  1. Emma, ez nagyon csinos lett, hát még a lencsével!Imádom a lencsét. Szerintem is olajosabb, zsírosabb a makréla, én ritkán ettem, és ha választanom kell, akkor sea bass vagy lazac:-)

    VálaszTörlés
  2. A süllőt semmire sem cserélném el. :) Ez a tányérod is nagyon guszta. Milyen szépen kifilézted a halat.

    VálaszTörlés