2014. április 9., szerda

HÚSVÉTI SÜLT TÖLTELÉK

Féltve őrzött családi recept következik. Gyerekkorom emléke. Hagyományosan csak és kizárólag Húsvétkor készítette Keresztanyám Füzéren, ezt ettük a sonka mellé. Míg máshol általában kalács dukál a húsvéti sonka mellé, Borsodban így eszik. Anyukám is időnként megpróbálkozott vele, de teljesen másképp sikerült. Viszont Valika nagynéném, aki egyrészt hagyományőrző a családban (oké, a nővérei is) másrészt pedig igazi konyhatündér tavaly mindent pontosan lemért nekem, hogy reprodukálhassam. Idén elkészítettem kb háromszor, hogy megtaláljam mi az, ahogy nekünk ízlik. Az igazság ugyanis az, hogy Füzéren is minden házban másképp készül: Keresztanyám zsemlével és darált hússal, más fokhagymával készíti. Egy a lényeg, aki egyszer megcsinálja, utána már ráérez az ízére és legközelebb saját ízlésére alaktíhatja. Érdemes próbálkozni vele!


Hozzávalók:

25 dkg füstölt sonka és füstölt húsos szalonna (pl Kolozsvári) vegyesen
1,5 dl tej
2,5 dkg friss élesztő
1 kis fej hagyma
csipet cukor
12-15 dkg sima liszt (én kenyérlisztet használtam)
4 nagy tojás
egy nagy csokor snidling
egy nagy csokor petrezselyem
só 
bors



  1. A tejet megmelegítem, elkeverem benne a cukrot majd belemorzsolom az élesztőt. Meleg helyen hagyom felfutni.
  2. Közben a sonkát, szalonnát apró kockákra vágom és egy tálba teszem. Hozzáadom a nagyon apróra vágott snidlinget, petrezselymet, apróra vágott hagymát, lisztet, tojásokat. 
  3. Hozzákeverem a tejet, sózom borsozom, majd kizsírozott tepsibe vagy sütésálló edénybe teszem. Fontos, hogy olyan formát válasszunk, ami elég nagy. Hiszen ebben fog később sülni is, amikor már duplája lesz! 
  4. Közben a sütőt előmelgítem 190 fokra. 
  5. A tepsit konyharuhával letakarva meleg helyen kelesztem legalább 1 órán át. 
  6. Ezután a forró sütőben 30-40 perc alatt készre sütjük.
  7. Langyosan felszeletejük és sonka vagy édes túró mellé kínáljuk. 
Édes túró vagy sárga túró receptet Kriszta barátnőmnél találtok, itt


3 megjegyzés: