2012. szeptember 25., kedd

PITE PÓRÉHAGYMÁVAL ÉS FÜSTÖLT FOLTOS TŐKEHALLAL


Nagyon sokáig gondolkodtam, hogy ez a recept szerepeljen-e ezen a blogon, hiszen pontosan ezért indítottam el angol nyelvű blogomat, a Multiculti Kitchen-t, mert számos alapanyagról azt gondolom, hogy otthon kisebb tortúra a beszerzése. Ilyen lehet az itt felhasznált "smoked haddock" is. De aztán arra gondoltam, hogy talán olvassák sokan mások is más országokban, ahol viszont könnyen beszerezhető. És persze megemlíteném a Budaörsi Halpiacot is, mint lehetséges beszerzési forrást, elvégre ha valakiben, bennük lehet bízni!
Errefelé két változata létezik, a sárga és a fehér színű. Ennél az ételnél a fehér preferált, de természetesen sárgával is működik.
A recept alapja Rick Stein "Fish and seafood" című könyve volt, kisebb-nagyobb változtatással éltem csupán. 


6-8 személyre

Hozzávalók:

20 g vaj
225 gr póréhagyma
350 gr fehér színű smoked haddock
2 babérlevél
kis csokor snidling vagy petrezselyem
3 tojás
300 ml tejszín
15 gr frissen reszelt parmezán

a tésztához:
225 gr liszt
fél evőkanál só
130 gr hideg vaj
2-4 evőkanál hideg víz



Először a tésztát készítem el: a lisztet, sót robotgépbe teszem, majd hozzáadom a kockázott vajat. Addig keverem, amíg morzsalékos lesz, majd hozzáadok 2 kanál vizet. Ha összeáll szuper, ha nem, mehet bele még 2 kanál víz. Ekkor a kész tésztát folpackba csomagolom és fél óráig pihenni hagyom a hűtőben.
Közben elkészítem a tölteléket: a vajat egy serpenyőben megolvasztom, hozzáadom a karikára vágott póréhagymát és fedő nélkül közepes lángon megpárolom, kb 15 perc alatt. Egy fazékban közben vizet forralok, beleteszem a babérlevelet, majd a forró vízbe a halat. Kb 4 percig hagyom alacsony lángon főni, majd kiveszem a halat a vízből, és félreteszem kihűlni. 
A sütőt 180 fokra előmelegítem. A tésztát lisztezett deszkán kinyújtom, és kibélelek vele egy kivehető aljú piteformát. Sütőpapírt helyezek rá, nehezéknek babot vagy lencsét és kb 15 perc alatt vakra sütöm. Ekkor a nehezéket eltávolítom és újabb 5 percig sütöm.
A kihűlt hal bőrét eltávolítom, és kézzel falatnyi darabokra tépkedem. Hozzáadom a hagymához, majd az egészet szétterítem a pitetésztán. A tojásokat a tejszínnel, parmezánnal elkeverem és ráöntöm a pitére. Kb 30-35 percig sütöm, vagy amíg a teteje megszilárdul, már nem folyik. Melegen, vagy langyosan tálalom.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése