2014. november 6., csütörtök

CHIA MAG PUDING, AVAGY AZ EGÉSZSÉGES ZABKÁSA

Talán sokan hallottatok már a chia magról, de nem biztos, hogy mindenki. 
Én most ismerkedtem meg vele és egyelőre jó barátságot kötöttünk. Már amikor megvettem igyekeztem a fehér változatát keresni a barna/fekete helyett, de úgy vettem észre ez az előző ritkább. Ha azonban valakit nem zavar alapvetően a színe, nyugodtan használja az utóbbit. 
Néhány szó erről az új alapnyagról: a Chia, vagy más néven azték zsálya Közép- és Dél-Amerikában őshonos virágos növény, amely a Kolumbusz előtti időkben az aztékok alapvető élelmiszere volt. Nagyszerűsége abban rejlik, hogy 
  • - a leggazdagabb természetes lelőhelye az Omega 3 zsírsavnak
  • - növényi termék, így koleszterinmentes
  • - gazdag oldhatatlan (több mint 30%) és oldódó (5-6%) rostokban egyaránt
  • - telített zsírsav tartalma nagyon alacsony
  • - proteinben gazdag
  • -antioxidánsokban gazdag
  • - magas ásványi anyag tartalma van: kálcium, magnézium, vas, cink, A és B vitaminok, réz, kálium.
  • - évekig tárolható
  • - felhasználása széleskörű lehetőségeket kínál a mindennapi egészséges táplálkozásban. Használhatjuk ételek sűrítésére liszt helyett, állati eredetű zselatin helyett pl lekvárok készítésénél kocsonyásítás céljára, valamint egyszerűen pudingok, kásák készítésénél, mivel nagyon jó a vízmegkötő képessége. 


Hozzávalók 2 személyre:

4 dl tej (vagy vegán étrendűeknek növényi tej)
5 dkg chia mag
1 rúd vanília
csipet só

1 teáskanál kókuszolaj
két karika ananász
kevés gránátalma mag


  1. A chia magot kimérem egy fedeles műanyag edénybe, hozzáadom a sót, a tejet és lefedve hűtőszekrényben hagyom állni egy éjszakát.
  2. Másnapra a mag megköti a tejet és egy sűrű, kocsonyás puding lesz belőle. Ezt  kis lábasba öntöm és lassú tűzön  felmelegítem, közben hozzákeverem a vanília rúd kikapart magját. Ha csomós lenne, habverővel  simára keverem. 
  3. Amíg melegszik egy serpenyőben  felolvasztom a kókuszolajat, és megsütöm rajta az ananász karikákat.  Ezt  a meleg puding tetejére helyezem, megszórom kevés gránátalma maggal. Azonnal fogyasztjuk. 

JÁTÉK!

Akik rendszeresen olvasnak még ők sem sejthették, de nyár elején nagyon nagy dologba volt szerencsém beleásni magam. Egy magazin komplett gasztro különszámát fotózhattam és állíthattam össze 40 hihetetlenül finom recepttel. Óriási munka volt, rövid határiővel, de ami megszületett arra nagyon büszke vagyok! Így rendkívűl izgatottan és hatalmas örömmel jelentem Nektek, hogy annyi munka, több ezer kattintás, rengeteg Lightroomban eltöltött idő, sok-sok apró kellék megvásárlása, végeláthatatlan főzés-sütés, receptek tesztelése és átgyurása és a finom ételek elfogyasztása után végre megjelent a Vacsorakódex névre hallgató újság. 
Ha nem hallottatok még róla, az nem véletlen. Az Adókódex nevű kiadvány talán kicsit ismerősebben csenghet, főleg ha valaki az adók világában mozog. Nos,  ennek a kiadványnak a Vacsorakódex a most frissen megjelent különszáma. Egyelőre ügyfelek juthatnak hozzá csomagban, újságosoknál nem kapható!!! de én most kisorsolok 2 db példányt 2 szerencsés olvasómnak. Minden ételhez tartozik egy borajánlás a Bortársaság részéről. Nagyon színvonalas, szemet gyönyörködtető az egész, őszintén remélem sok örömet okoz annak, aki megnyeri. A játék a Coffeinmentes Facebook oldalán zajlik, így kérlek látogassatok meg ott is, hogy megtudjátok a részleteket! Ízelítőnek néhány kép a magazinról:



Gyertek és játszatok! Érdemes :-)

7 megjegyzés:

  1. Szeretném megnyerni! Akarom ezt a szépséges könyvet! A chia magot is, amiOmega 3 + fiatalító dolgokat tartalmaz , protein+ :-)

    VálaszTörlés
  2. nagyon büszke vagyok rád :-)

    VálaszTörlés
  3. Ki kell próbáljam! Nemrég hallottam először chia mag pudingról, a kakaós változat vonzott, ki is próbáltam, de csak úgy 'szemre', mert az amerikai mértékegységekkel mindig bajban vagyok. Rossz épp nem lett, de azért inkább ezután is csak a zabkásámra szóróm majd, gondoltam. De azért még furdal a kíváncsiság, milyen lehet 'jól' elkészítve, így ezt is tesztelem majd. :)

    VálaszTörlés
  4. Szívesen megkóstonám ezt a külöleges pudingot. A kiadványhoz pedig nagy szeretettel gratulálok, csodásak a képeid! Megyek, jelentkezem is a játékra, hátha lesz egy kis szerencsém. :)

    VálaszTörlés
  5. Hű, nagyon szépen köszönöm! Zsófi, amerikai mértékegységek :-) mintha magamat hallanám, én is folyton megfutamodok tőlük :-) ezért vettem nemrég egy olyan mérőedényt, amin a gyengébbek kedvéért a ml mellett a cup-ot is jelölik :-) na de az ounces (unciák) továbbra is mumusok :-) Hamarosan sorsolok, holnap kiderül kik a szerencsések. Köszönöm, hogy játszottatok :-)

    VálaszTörlés
  6. Gondos munkát végeztél az biztos. Jó lett volna megnézni, biztos nagyon igényes lap. Gratulálok és további jó munkát. A blog is új, legalábbis az arculata. Letisztult, nyugodt.

    VálaszTörlés
  7. Köszönöm szépen Kriszti! A blog új ruhát nyáron kapott, már nagyon ráfért :-)

    VálaszTörlés