2014. december 8., hétfő

KELBIMBÓ SALÁTA PIRÍTOTT KESUDIÓVAL


Nem tudom ki hogy van vele, de a kelbimbó megosztó egy zöldség: vagy nagyon szereti valaki vagy szívből utálja. Én sokáig az utóbbiak táborát erősítettem, egészen idén év elejéig. Akkor ugyanis csoda történt: már nem emlékszem pontosan, hogy hol, de vettem egy nagyobb adag kelbimbt, ami kifejezetten finom volt. Hiányzott belőle az édeskés íz, egyszerűen és tisztán csak nagyon finom zöldség íze volt. És akkor készítettem belőle ezt a pesztót, amit azóta is tervezek megismételni. Akkor megszerettem és már nem vadászom ahhoz hasonló delikát éldányokra, egyszerűen szívből örülök, amikor tél elején megpillantom a piacon az első zöld bogyókat. 
De higgyétek el ez a nyers kelbimbó saláta recept még talán a peston is túltesz. Az amerikai káposztasaláta, vagyis a coleslaw mintájára készül, csak nem a káposztát gyaluljuk leheletvékonyra hanem a kelbimbót. És nyersen fogyasztjuk. Kiváló választás egy húsmentes hétfői napon. 






Hozzávalók:

2-3 személyre

50 dkg kelbimbó
10 dkg majonéz (lehetőleg zsírszegény)
1,5 teáskanál magos mustár

bors
fél teáskanál méz
fél citrom leve
egy marék kesudió
chilli pehely vagy friss chilli








  1. A kelbimbókat megmossuk, az alsó, fás szárát éles kis késsel visszavágjuk, a külső levelet ha barna levesszük. Csak valóban egészséges, gyenge példányt használjunk! Ezután éles késsel leheletvékonyra vágjuk, vagy éles gyalun legyaluljuk. 
  2. A majonézt, mustárt, sót, borsot, mézet, citromlevet egy kis tálban összekeverjük. Összekeverjük a zöldséggel és legalább egy órára hűtőbe tesszük. 
  3. Tálalás előtt a kesudiót száraz serpenyőbe tesszük és addig melegítjük, amíg barna és illatos lesz. Közben időnként megrázzuk a serpenyőt. 
  4. Tálaláskor a salátára halmozzuk a kesudiót és megszórjuk chilli pehellyel. 

1 megjegyzés:

  1. Nekem nagyon tetszik!!! Én köretnek úgy készítettem, hogy pörköltem a kelbimbóhoz sótlan mogyorót, nagyon finom volt együtt.

    VálaszTörlés