2012. december 19., szerda

ÉS MÉG MINDIG LAZAC, EZÚTTAL ZÖLD TEÁVAL FŰSZEREZVE

Nem tudom hányan vannak hozzám hasonlóan, de én -ciki, nem ciki- nem szeretem sem a pontyot sem a harcsát. Egyszerűen úgy érzem, hogy pocsolyában élnek, és ez nem lenne baj, de sajnos ez az ízükön is érződik. Pedig a jó halászlevet annyira szeretem, azt amit frissen fogott halból készítenek, megbízható körülmények között neveltek, de ötletem sincs hol kapható manapság ilyen...
Éppen ezért ha valaki szintén nem ezeket a halakat tenné az ünnepi asztalra, hanem inkább lazachoz nyúlna, íme egy különleges elkészítés.
A receptet ezúttal Jamie Oliver 15 perces kaják könyvéből kölcsönöztem, és bár ő kókusztejben főtt párolt rizzsel tálalja, én maradtam az egyszerű salátánál. Illetve annyi változtatást eszközöltem még, hogy szeletekben sütöttem és nem kisebb darabokban, de úgy is lehet.

A zöld tea különleges ízt ad a lazacnak: frissítően üde érzést kelt az ember szájában. Amikor először láttam a TV-ben, hogy ezt készíti el, nem igazán tetszett az ötlet. Aztán mégis kipróbáltam egyszer. Nagyon ízlett, így már ez a sokadik ami készült. Itt is be kell tartani azt amit minden egyes lazacsütésnél, hogy nem szabad sokáig sütni és hagyni kiszáradni!



Hozzávalók 2 személyre:

2 db lazacfilé szeletben (esetleg lazacpatkó)
1 csomag zöld tea filter
fél evőkanál tengeri só
bors
 kevés olívaolaj a sütéshez

a tálaláshoz friss saláta levél

A lazacot megtisztítom, ha van rajta pikkely eltávolítom. Megmosom, majd konyhai törlővel szárazra törlöm. A zöld teát a filterből kiszórom egy tálba, hozzáadom a sót (én a nagy szemű sót szeretem lazacnál), őrölt borsot, majd az egésszel bedörzsölöm a lazac bőrét. Kb 10-15 percig állni hagyom. Közben a sütőt előmelegítem 200-220 fokra.
Egy nagyobb serpenyőben (aminek fém nyele van, mert később sütőbe teszem!)  kevés olajat hevítek, majd közepes lángon belehelyezem a lazacot bőrével lefelé.   Attól függ milyen vastag a hal, de általában addig sütöm, amíg az oldalán látom, hogy a fehér szín kezd felfelé indulni, vagyis alulról egyre jobban átsül. Ez általában kb 3 perc. Ekkor megfordítom, és a másik oldalát is 2-3 percig sütöm. Ha megvan, gyorsan beteszem a sütőbe újabb 2 percre. És kész is van, óvatosan kiveszem úgy, hogy a nyél ne süsse meg a kezem, és melegen tányérra teszem, salátával kínálom.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése