2013. március 29., péntek

HÚSVÉTI BÁRÁNYBORDA MENTAKÉREGGEL


A Húsvéti menü Anyukámnál mindig standard. Mindig. És ez olyan jó érzés, hogy bármi is történjen,  az ünnepi asztalon a sonka mellett majonézes saláta, édes túró, sok-sok főtt tojás és az elmaradhatatlan ünnepi tyúkhúsleves szerepel. Valami biztosan nem, a bárány. Éppen ezért én már jó pár éve - ha máskor nem is- de Húsvétkor biztosan sütök bárányt, mert mi szeretjük. Tavaly éppen ezt (báránylapocka mentás gremolataval) , idén pedig egy bárányborda mellett döntöttem. Nem bántam meg! A bárányhús remekül passzol a rozmaringgal és a mentával.  ( én ez utóbbit szoktam többnyire preferálni.)
Nagyon fiatal volt a bárány, így a húsa kellőképpen omlós és ízes volt. Éppen medium-ra sütöttem, talán a képeken inkább rare-nek tűnik (a látszat néha csal :-), de így volt tökéletes.

Hozzávalók 3 szelethez:

kb 75 dkg bárányborda

bors
kevés olívaolaj

3 evőkanál mustár
5 dkg zsemlemorzsa
egy nagy marék friss menta
1 citrom reszelt héja
1 fokhagyma

a tálaláshoz: 
kis marék friss menta
kevés olívaolaj






  1. A húst megmosom, a faggyút eltávolítom, majd papírtörlővel szárazra törlöm. Megsózom, borsozom, olívolajjal kissé bedörzsölöm.
  2. Egy száraz serpenyőt közepes lángon felhevítek, majd ha már elég forró beleteszem a bárányt. Minden oldalán kb 6 percig sütöm.
  3. Közben előmelegítem a sütőt 190 fokra. A minden oldalról megpirított bárányt félreteszem és hagyom langyosra hűlni.
  4. Eközben elkészítem a kérget: a zsemlemorzsát az aprított mentával, citromhéjjal, zúzott fokhagymával elkeverem. A hús bőrös felszínét megkenem alaposan a mustárral, erre fog nagyon szépen feltapadni a kéreg. Ezután kézzel és kanál segítségével a morzsás egyveleget rátapasztom a húsra. 
  5. Előveszek egy tepsit, vékonyan megolajazom majd belehelyezem a húst a kéreggel felfelé. A forró sütőben 15-20 percig sütöm, így közepesen átsült lesz. Ha jól átsültet készítek még 5 perccel tovább hagyom sülni. Ha a kéreg közben kezdene megégni, alufóliával letakarom.
  6. A kész húst fogyasztás előtt legalább 5 percig meleg helyen pihentetem. 
  7. Zöld salátával, burgonya gratinnal, vagy párolt spenóttal kínálom. Valamint kínálok hozzá apróra vágott mentát kevés olívaolajjal elkeverve. 
Kellemes Húsvéti Ünnepeket Kívánok!





1 megjegyzés:

  1. Nem sütöttem még sosem bárányt, ritkán látom a pultokon...Minden esetre nagyon guszta látvány...Áldott Húsvétot!

    VálaszTörlés