2013. január 24., csütörtök

TÚRÓFÁNK

Közeledik a Farsang, mindenki fánkot süt . Én eddig életemben nem sokszor sütöttem fánkot, mert nem tudom utánozni a Nagymamámét. Pedig az bizony egy csoda....

Így szerényen csak olyan fánkkal próbálkoztam ezúttal, amit mindenki, de tényleg mindenki sikerrel meg tud sütni. Nem kell dagasztani, keleszteni, figyelgetni, csak összekeverni és kisütni.
Rengeteg recept kering a neten, legalább 500, de egyik sem találkozott az elképzeléseimmel, ezért megalkottam az 501.-et! Olyat kerestem, amiben a liszt mennyisége csak fele a túróénak, mert ugye nem lisztet szeretnék eszegetni, és nincs benne sütőpor....

Hát íme, ez lett belőle. És milyen finom lett!




Hozzávalók 4-6 személyre:

50 dkg túró
2 tojás
2 evőkanál cukor
25 dkg liszt
1 dl tejföl
10 dkg puha vaj
1 citrom reszelt héja
1 vaníliarúd kikapart belseje

olaj a sütéshez


A túrót villával áttöröm, majd hozzáadom a cukrot, lisztet, tejfölt, citromhéjat és vaníliát. A puha vajat a tojással kikeverem, majd ezt is beleforgatom a masszába.

Egy nagyobb serpenyőben az olajat felhevítem, és a masszából vizes kézzel gombócokat formázok. Forró olajban aranybarnára sütöm, és porcukorral vagy lekvárral tálalom.



1 megjegyzés: