2013. szeptember 5., csütörtök

SÜTŐBEN SÜLT CAMEMBERT MÉZES FÜGÉVEL


Ha jól emlékszem, kb bő 7 hetet töltöttünk Magyarországon, az iskolai szünet teljes idejét. Érdekes volt hazatérni és hiába tűnt soknak a 7 hét első ránézésre, nagyjából minden egyes percét kitölttük. A fiúk nem unatkoztak egy percig sem, nekem pedig jólesett, hogy végre meleg van! Talán időnként túl meleg, de ezért már tényleg nem panszkodom. 
Azért sokkal inkább, hogy úgy tűnt egyre több a rosszkedvű, ideges ember. Oké-oké, értem én hogy miért, nem is kell magyarázni! De elmesélek egy történetet, ami szerencsére az utolsó napokban történt, így már nem volt sok időm ezen rágódni. A kisebbik fiam szemüveges lett, köszönhető egy tündéri, lenyűgözően kedves Doktornőnek, aki olyan alaposan vizsgálta meg az alig 3 éves gyerekemet az elutazás előtti utolsó héten, hogy mindenkinek csak ajánlani tudom! A szemüveg elkészítőjét már kevésbé.... a kedves Doktornő, ugyanis két helyet ajánlott gyerekszemüveg elkészítésére, az egyik a V E, amit mi már évekkel ezelőtt töröltünk, mert a panaszkönyvükbe többször beírtunk, a másik a Várfok Optika az első kerületben. Ez utóbbiról semmit nem udtam, így odamentem. Az optikus hölgy egy hozzáértő, ám a gyerekek nyelvén egyáltalán nem beszélő középkörú nő volt. Már azt is nehezen viselte, hogy a fiaim nem vigyázállásban töltötték el ott az időt, de a legdurvább csak ezután következett. Kifizettem a szemüvegért több tízezer forintot!!!, majd éppen az Erzsébet hídon hajtottam át, amikor megszólalt a telefonom benne az optikus hölggyel. Gyorsan hadarva beszámolt arról, hogy a vékonyított lencse árát elnézte, így 6000 Ft-tal kevesebbet fizettem. Én! Ok, kérdeztem akkor mi a teendő? Semmi, ha megyek a szemüvegért, fizessek még 6000 Ft-ot. A beszélgetés közben sem az elnézést, sem a ne haragudjon, az én hibám, vagy legyenszíves nem hagyta el a hölgy száját..... rendben, mit tehettem volna irány haza, ha elkészül a szemüveg ráfizetek. 
Pár nap múlva jött az SMS, gyermeke szemüvege elkészült. Hurrá! Mivel már nagyon időszűkében voltunk, megkértem a Mamát, hogy hozza el mivel Ő a közelben lakik. El is ment érte, kifizette a 6000 Ft-ot, számlát is kapott majd távozott. Erre szegény a buszmegállóig jutott, amikor az optikus hölgy utánarohant, majd közölte hogy rosszul számolt és a Mama fizessen még a szemüvegért! Szerencsére Mama karakán és talpraesett nő, így eszébe nem jutott, hogy 1. elővegye a pénztárcáját egy buszmegállóban, 2. számla nélkül fizessen a hölgynek, mert másodszor is sikerült nem jól számolnia. Így további megsarcolás nélkül Mama távozott a szemüveggel. 
Na most kérdem én, hogy rendben van ez így? Így kell bánni a vevőkkel különösen egy idős nővel, aki az unokája szemüvegét hozza el fizetés után? 
Tényleg kíváncsi vagyok a véleményetekre, lehet hogy nekem túl sok az a két év, amióta nem otthon élünk, de vajon miért csodálkozom én itt, ha egy-egy brit világlátott utazó ferde szemmel mérget, ha megemlítem magyar vagyok.... Például elmesélhetném, hogy kb 10 évvel ezelőtt hogyan rabolták ki az egyiptomi barátomat a Váci utcában fényes nappal.... 

Na de vissza ám a recepthez, ami a gyorsaság jegyében készült. Elkezdődött ugyanis az iskola, hurrá, mert úgy tűnik a fegyelemtől, rendtől 7 hét alatt simán el lehet szokni :-)
Érik a füge, minden piac tele van vele, de én most egyáltalán nem vágytam fügés édességre. Sokkal inkább valami édes-sós kombóra... Így jött a sült camembert mézes fügével. Hmmmm vagy nyammmm?



Hozzávalók:
2 személyre

250 gr francia camembert sajt (dobozos, a sima papíros nem jó!)
2 -2 ág friss rozmaring és kakukkfű

1 kiskanál sótlan vaj
2-3 friss füge
ízlés szerint méz

rozmaring, kaukkfű ág, bagett a díszítéshez


  1. Előmelegítem a sütőt 200 fokra. A sajtot kicsomagolom, majd visszahelyezem a dobozba. Éles késsel a tetejét több helyen megkarcolom.
  2. A rozmaringot, kakukkfüvet a száruk kivételével apróra vágom, majd a sajt tetjére szórom. Sütőlemezre teszem és kb 20 percig sütöm.
  3. Közben a vajat egy kis lábasban megmelegítem. 
  4. Hozzáadom a megmosott, negyedelt fügéket majd gyakran kevergetve addig főzöm, amíg a füge megpuhul de még tartja az alakját. Ekkor mézzel meglocsolom. Tálalásig melegen tartom.
  5. A megsült sajtot a meleg fügével, friss zöld fűszerrel és bagettel kínálom.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése