2013. február 6., szerda

DATOLYÁS-PEKÁNDIÓS "KENYÉR"

És még mindig a képgyűjtögetés jegyében készítettem egy datolyás-pekándiós kenyérkét, vagyis inkább loaf-ot. Ebben és az ehhez hasonló receptekben a legnagyszerűbb az, hogy egyetlen tálban elég összekeverni, nincs 5 különböző massza, és a hab a tortán, hogy tojásmentes. Így bátran belefér a tojásallergiás gyerekek-felnőttek étrendjébe is....
A datolyától a tészta sokáig puha marad, édességének köszönhetően pedig kevés cukor is elég hozzá, ha pedig éppen nincs pekándió, használjatok hagyományos diót. Vajjal megkenve, esetleg narancslekvárral tálaljuk.



Hozzávalók egy kb 20 X 10 cm-es hosszú formához:

175 gr datolya (magozva, durvára vágva)
200 ml forró víz
2 evőkanál golden syrup ( esetleg méz)
200 gr sima liszt
1 teáskanál szódabikarbóna 
60 gr zabpehely
125 gr pekándió durvára vágva
80 gr lágy barna cukor
1 evőkanál natúr görög joghurt

vaj a tálaláshoz







  1. A sütőt előmelegítem 180 C-ra. A formát egy megfelelő méretű sütőpapaírral kibélelem.
  2. A datolyát és hőálló tálba helyezem és ráöntöm a forró vizet, valamint a golden syrup-ot. Jól átkeverem és félreteszem.
  3. A lisztet, a szódabikarbónát, zabpelyhet, pekándiót egy tálban összekeverem. Hozzáadom a datolyás mixet és lazán összeforgatom. 
  4. Végül a joghurttal lazítom a tésztát és nagyon óvatosan beleforgatom. Vigyázat, nem szabad a tésztát túlkeverni, különben lapos és ragadós lesz a sütemény! Inkább maradjanak benne kisebb göbök, sütés közben azok úgyis kisimulnak. 
  5. A tésztát az előkészített formába kanalzom és 35-40 percig sütöm. Kivétel előtt tűpróbát végzek, ha még folyik további pár percre  visszateszem a sütőbe. 
  6. A meleg tésztát pár percig hagyom a formában pihenni, majd rácsra helyezem, hogy a gőz eltávozzon. 
  7. Langyosan szeletekre vágom és vajjal tálalom.







6 megjegyzés:

  1. Na kicsit elszégyellve magam.... megnézem mit főztél! Lehetne, hogy kicsit közelebb költözzetek és néha együtt kávéznánk egy ilyen kis kenyér-kalácska mellett!

    VálaszTörlés
  2. szépek ezek a képek, szeretem nézegetni őket :)

    VálaszTörlés
  3. Éci, köszönöm szépen! Ha már jólesik ránézni, megérte! :-) Ha meg is sütöd, egyszerűen odaleszek :-)

    VálaszTörlés
  4. Szia, a liszt mennyisége kimaradt a hozzávalókból vagy csak én vagyok vaksi? :)
    Köszi: Ági

    VálaszTörlés
  5. Ági, Isten hozott! Milyen jó, hogy itt vagy! Bizony-bizony, kimaradt, elnézést. Olyan vagyok lassan mint Jamie Oliver, Ő is folyton a weboldalán korrigálja a magazinjában megjelent recepteket :-) Már javítottam, 20 dkg kell bele. Nagyon-nagyon köszönöm, hogy észrevetted!!!!!

    VálaszTörlés
  6. Én köszönöm. Nagyon megtetszett, gyorsan akartam megcsinálni. 10 dekát tettem bele, de úgy túl tömény. Holnap megint megcsinálom, mert egyébként nagyon finom, imádom az ilyen kenyérkéket. :) Köszi még1x. :)

    VálaszTörlés