2011. június 14., kedd

ÉDESBURGONYA FELFÚJT FÜSTÖLT LAZACCAL



A Pünkösdi hétvége a vendégség jegyében telt. A nővéremék érkeztek két gyerekkel, így adott volt a lehetőség, hogy élesben teszteljek rajtuk két dolgot is. Ezek közül az egyik az édesburgonya felfújtkám volt, füstölt lazaccal. Már előre tudtam, hogy ennél megosztóbb ételt nehéz elképzelni: édes, és sós, ráadásul füstöl hal íz egyvelege. Mivel a kombináció klasszikusnak mondható, így nem riadtam meg a feladattól. Édesburgi felfújt remek lett, ráhalmoztam egy-két szelet lazacot, és alig vártam, hogy a vendégek, akik egy kicsit fagyizni indultak hazatérjenek, és villájukat a tányéron lévő szépsége szúrják. Első a Férjem volt: sokáig kóstolgatta, forgatta, majd megszólalt: "Nem olyan rossz, mint ahogy látszik!" Hű, kivert a víz. Hogy lehet ez? Majd kicsit elemezte, megkóstolta külön-külön a kettőt és azt mondta, rendben van. Következő próbababa a nővérem volt: "Nos, milyen?" " Nagyon finom, szeretem a merész ízeket!" -mosolygott. Kezdtem jobban lenni. Már csak egy volt hátra, a Sógorom.Ő viszont teli gyomorral ért haza. Könyörögtem neki, legalább egy falatot egyen. Kívánságomat hősiesen teljesítette, így nála is piros pontot értem el. Már csak én voltam hátra: nekem nem volt egyértelmű a siker, de mivel a négyből ketten további esélyt szavaztak neki, így ide is felkerül a mű.

Mivel valóban karakteres ízek párosodnak a költeményben, mindenképpen csak az újra nyitottak próbálják ki. Aki eddig is marhapörköltön nevelkedett, nem hiszem hogy ezután erre váltana. Így aki mer merész lenni, az tud édeset sóssal enni!



Hozzávalók 4 személy részére:

4 szelet füstölt lazac
2 db nagyobb méretű édesburgonya
1 tojás
2 evőkanál keményítő
1 cm-es friss gyömbérdarab lereszelve



a formák kikenéséhez vaj, zsemlemorzsa
díszítéshez kapor


Az édesburgonyát meghámozom, kevés sós vízben kockára vágva felteszem főni. Ha megpuhult leszűröm, alaposan lecsepegtetem.Még melegen villával összetöröm, és ezután teljesen kihűtöm. A sütőt előmelegítem 180 fokra, légkeveréssel. Az összetört burgonyát elkeverem a tojással, keményítővel, sóval ízlés szerint, és a reszelt gyömbérrel. Majd a vajjal kikent, morzsával kiszórt felfújt formákba halmozom. 40 percig sütöm. Ha langyosra hűlt tányérokra szedem óvatosan, és a tetejére egy-egy szelet lazacot helyezek, kaporral díszítem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése