2011. június 1., szerda

SPENÓTOS RICOTTÁS CANELLONI SZÁRÍTOTT PARADICSOMMAL ÉS SONKÁVAL


Még mindig dúl a spenótszezon, de már kicsit unom a zöldséges lasagne, spenótos tészta variációt. Bár, nagyon-nagyon szeretem őket!  Sok kedves blogger társam salátának használja, vagy más érdekes dolgokat művel vele. Mivel ezek a példányok különös kedvesek voltak a szívemnek, mert hazai földön szedtem őket, valami finomat szerettem volna belőlük kerekíteni. Így jött ez az ötlet. És hogy miért nem hagyományos spenótos-ricottás canelloni? Azért, mert szerintem az csak friss paradicsomból készült paradicsomszószból finom, és annak még nincs szezonja. Így besamelben sütöttem meg őket, de hogy a paradicsom íze - ami szerintem elengedhetetlen a spenót-ricotta páros mellől- ne vesszen el, szárított parit használtam.
Tálaláshoz adjunk mellé ruccolat és paradicsomot, locsoljuk meg bőven balzsamecettel.

Hozzávalók 4 személyre:

25 dkg lasagne tészta
25 dkg ricotta
25 dkg friss leveles spenót
5 dkg vaj
2 gerezd fokhagyma

kb. 20 dkg olajos szárított  paradicsom
kb 14 szelet feketeerdei sonka vagy prosciutto crudo vagy más nyers, füstölt, érlelt sonka
20 dkg mozzarella



a besamelhez:
5 dkg vaj
2 evőkanál liszt
6 dl tej
friss őrölt szerecsendió
5 dkg parmezán




Először is veszem a friss spenótleveleket és megmosom. Ezután vajon megpárolom. Ha kész, a kiengedett levét kiöntöm és a leveleket botmixerrel pürésítem. (Ezt én előző este el szoktam végezni, így másnap már csak a tésztával foglalkozom.)  Ha megvan és langyosra hűlt, hozzákeverem a ricottát és belereszelem a fokhagymát. Sózom. Attól függően, hogy az aszalt paradicsomom és a sonkám mennyire sós. Nehogy a végén túl sós legyen minden. Közben a vizet a tésztafőzéshez felforralom. Teszek bele sót és kevés olajat. Ha felforrt, két részletben kifőzöm a tésztalapokat 5-5 percig. Ezután hideg vízbe szedem őket, és 1 perc után szűrőkanálon lecsepegtetem. Ennyi idő alatt éppen megpuhul, de nem fő szét, így könnyű vele dolgozni. Vágódeszkára terítem egyesével a lasagne lapokat hosszában, ráfektetek egy szelet sonkát, rákenem a ricottás spenótos krémet, végig a teljes tészta hosszán, és elhelyezek rajta egy szelet aszalt paradicsomot. Ezután feltekerem szorosan. Kivajazott tűzálló tálba fektetem a tekercseket.
A sütőt előmelegítem 180 fokra légkeveréssel. A besamelt is elkészítem. a vajon megpirítom a lisztet, de ne kapjon színt. Ez is fehér maradjon. Ha átforrósodott, hozzáadom állandó keverés mellet a tejet. Jöhet az ízesítés, majd sűrűre főzöm. Akkor jó, ha nincs már liszt íze. A tűzről levéve hozzákeverem a reszelt parmezánt. Ezzel leöntöm a tésztákat és betolom a sütőbe 20 percre. Ekkor kiveszem, ráhelyezem a szeletkre vágott mozzarellát és grillsütéssel további 10 percig sütöm, amíg szép aranyszínű nem lesz a teteje. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése