2011. szeptember 14., szerda

KÍNAI ZÖLDSÉGES CSIRKE TÉSZTÁVAL



Szerintem mindenki evett már valaha életében kínai ételt. Én nem sok mindent szeretek belőlük, mert a nagy többségük csípős, de néhány kedvencem akad így is közöttük. Az egyik a brokkolis csirke, amit itthon még soha sehol nem láttam, hogy készítenének, a másik pedig a sok zöldséggel, pirított tésztával kínált csirke vagy marhahúsos ételek. Nagyon érdekes egyébként, hogy elővéve az "Igazi kínai konyha" című szakirodalmat, egyik sem szerepel benne. Talán azért, mert Kínában nem is ezeket eszik az emberek és ez már csak olyan helyi ízekhez és alapanyagokhoz kitalált ötvözet, amit mi magyarok megeszünk az eredeti kínai helyett?  Ha valaki járt már Knában és tudja, hogy ott mi kerül a kínaiak tányérjára, tegye meg hogy elmondja nekem!
Kínai receptet olvasva egyébként elmondható, hogy ha valaki hűen akarja követni a leírtakat, megvehet egy egész fűszerboltot. Se szeri, se száma a jellegzetes hozzávalóknak, amik kétségkívűl hozzátartoznak az eredeti ízvilághoz, de a beszerzése nagy utánjárást és vastag pénztárcát igényel.

És most íme, az én "kínai" receptem, amelyben a zöldségek természetesen évszaknak megfelelően szabadon variálhatóak:

Hozzávalók 4 személyre:

1 db csirkemellfilé
2 cm-es friss gyömbérdarab
2 gerezd fokhagyma
1 póréhagyma
1 kis cukkini
1 kápia paprika
2 evőkanál olívaolaj vagy ha van szezámolaj
15 dkg zöld hüvelyű zöldbab megfőzve
2 teáskanál kínai 5 fűszerkeverék
szójaszósz
500 gr kínai tészta vagy rizstészta


A csirkét hosszúkás csíkokra vágom, tálba teszem, leöntöm kb 3 evőkanál szójaszósszal, hozzáreszelem a fokhagymát, a meghámozott gyömbért, és egy éjszakára, de legalább 2 órára hűtőbe teszem érlelődni.
Egy nagy serpenyőben megmelegítem az olajat, hozzáadom a karikára vágott pórét, megdinsztelem, majd beleteszem a csirkét. Megvárom, míg a csirke húsa kifehéredik. Utána mehet bele a csíkokra vágott cukkini, kápia paprika, a fűszerkeverék, és a legvégén az előzőleg megfőtt zöldbab. Ekkor hozzáöntök még szójaszószt, ízlés szerint. Közben néhány perc alatt megfőzöm a tésztát, és miután leszűrtem, lecsepegett, még melegen összekeverem a csirkével. Azonnal tálalom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése