2011. szeptember 9., péntek

QUINOA SALÁTA ZÖLDBABBAL ÉS MOZZARELLÁVAL


Hallottatok már a fent nevezett quinoáról? Én életemben először nem is olyan régen. Caroline barátnőm hazalátogatott New Yersey-ből és miután megbeszéltük a gyerekeket, a kinti és az itthoni politikai, gazdasági és egészségügyi helyzetet, megkérdeztem mi a "trendi" éppen odaát a konyha háza táján. Ő azt válaszolta, hogy az egészséges irány még mindig a követendő, nagyon "dívik" a minden zöldséget, gyümölcsöt nyersen fogyasztani elmélet, valamint egy új, egészségesnek kikiáltott gabonát esznek, a quinoát. Itt olvashattok róla:
http://www.biopiac.net/showcikk.php?idx=66

Ezek után már csak be kellett szerezni, hogy én is megízlelhessem: irány a biobolt, ott nem volt, majd egy hipermarket, ahol pedig rengeteg sorakozott a polcokon. Az ára nem éppen alacsony, fél kiló volt 1000 Ft.
Elsőre ezt a salátát készítettem belőle. Az íze megfőzve szerintem...., hogy is mondjam....érdekes. Aki kedveli a jellegzetes gabona ízt, mint ami például a hajdinának, vagy a kölesnek van, nekik ez is ízleni fog. Miután én is sok helyen olvastam, és most már Nektek is ajánlom, főzés előtt nagyon alaposan meg kell mosni, egészen addig, amíg a mosóvíz kristálytiszta lesz. Nagyon magas ugyanis a szaponin tartalma, aminek mellékíze van. A mosással a felesleges szaponin eltávozik. Valamint érdemes egy karakteres vinaigrettet készíteni hozzá, mert ez kiemeli a gabona ízét. Ezeket csak azért írom le, hogy valóban akkor próbáljátok ki, ha szeretitek egyébként is a főtt gabonákat, mert bár sok helyen azt írják a quinoáról, hogy mindenben helyettesíthető a rizzsel, én a magam részéről a finom rizottó rizst, vagy tejberizst, le nem cserélném tejbe quinoára :-) Salátának viszont nagyon klassz!



Hozzávalók 2 nagy adag salátához:

15 dkg quinoa
15 dkg zöld hüvelyű zöldbab
10 dkg ( 1 csomag) mini mozzarella golyó
3 db főtt tojás


a vinaigrette-hez:
1/2 citrom leve
0,5 dl extra szűz olívaolaj
1/2 fej közepes lila hagyma

1 teáskanál szárított kapor


A quinoát forró sós vízben puhára főzöm. Másik fazékban forró sós vízben 3-5 perc alatt megfőzöm a megtisztított, apróra vágott zöldbabot. A quinoát hagyom teljesen kihűlni. A zöldbabot pedig hideg vízzel leöblítem, vagy még jobb, ha jeges vízbe szedem, így megtartja zöld színét, majd leszűröm. Közben elkészítem a vinaigrettet: az olajat összekeverem a citrom levével, a nagyon finomra vágott hagymával, és a kaporral. A kapor, ha valaki nem szereti, helyettesíthető petrezselyemmel, vagy már zöld fűszerrel. Ezután ezt ráöntöm a kihűlt quinoára. Hagyom őket összeérni. Közben megfőzöm a tojásokat. Tálalás előtt a gabonához keverem a lecsepegtetett zöldbabot, óvatosan beleforgatom a mozzarellát, majd tányérra helyezem. A tetejét közvetlenül tálalás előtt díszítem a frissen felvágott főtt tojásokkal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése