2011. október 23., vasárnap

MUSTÁROS NYÚLRAGU GORDON RAMSAY NYOMÁN

És most ismét hús! Vegák katt máshová, ez most sajnos nem Nektek kedvez. A nyúlhús egyébként nagyon egészséges. Manapság már keresni sem kell nagyon az üzletekben, mert szembejön velünk a hentesnél, és a jobb húsboltokban. Én a jelen áldozatot Apukámtól kaptam, Ő nevelgette, az unokák dédelgették, és amikor megfelelő méretűre növekedett Papa levágta.... Kicsit sajnálom persze, hiszen én is érző lélek vagyok, de hát olyan finom tud lenni! Ugye nyuszi, azért húsvéti ajándékot még hoznak a testvéreid a fiúknak???

A recept egyébként valóban Ramsay tehetségét és ízlését dícséri, én kicsit változtattam rajta, mivel nem igazán kedvelem az angolosan elkészített húsokat. Éppen ezért a megpirítás helyett én pároltam viszonylag sokáig, ettől azonban omlós, foszlós lett a nyuszihús, és ez a magyaros ízlésnek jobban megfelel.



Hozzávalók:

1 db nyúl
1 db póréhagyma
10 dkg füstölt húsos szalonna 
2 evőkanál olívaolaj

bors
0,5 dl jó minőségű cognac




a mustáros szószhoz:


15 dkg kolozsvári szalonna
1 közepes fej vöröshagyma
2 evőkanál olívaolaj
4 ág kakukkfű
1 nagy csokor petrezselyem
5 db nagy gomba
1 nagy evőkanál magos mustár
2,5 dl tejszín
nyúlhúsalaplé vagy húsleves

bors




A nyulat feldarabolom, lehártyázom, alaposan megmosom. Előveszek egy nagyobb méretű lábast, vagy serpenyőt, amibe a nyulam bele fog férni. A szalonnát kis kockára vágom, az olajon megdinsztelem a kiválasztott nagy edényemben, majd hozzádobom a karikára vágott pórét. Erre jön a husi. Só, bors. Kicsit átforgatom, hogy mindenhol kapjon kérget, majd felöntöm kevés vízzel. Ne lepje el, csak annyi legyen rajta, hogy ne égjen le, később úgyis folyton pótolom. Ez nagyon fontos, mert kb. másfél-két óra hosszáig fogom ebben fedő alatt párolni közepes lángon. A végén hozzáöntöm a cognacot, és feljebb veszem a tüzet, hogy elpárologjon az alkohol.

A szószt csak akkor készítem el, amikor már a husi puha. Ehhez veszek egy nyeles serpenyőt, szintén nagyot, mert később belefekszik a nyúl is, és az olajon megpirítom a kicsi kockákra vágott szalonnát, félidőben mehet hozzá az apróra vágott hagyma, megdinsztelem. Rádobom a szeletekre vágott gombát, kakukkfüvet, mustárt. Pirítom, kavarom. Közben a hús alól az alaplevet merőkanállal kiszedem, átszűröm, és annyit öntök a szószhoz, hogy ne legyen túl híg, sem túl sűrű, kb 2-3 dl. Ha benne van az alaplé, akkor jöhet a tejszín. Alaposan összeforralom, sózom, borsozom. Kiveszem a kakukkfű ágakat, majd hozzákeverem az apróra vágott petrezselymet. Ezután belehelyezem a puha húst, hogy összeérjenek az ízek. Széles metélttel tálalom.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése