2011. október 12., szerda

NARANCSOS KACSA

Bevallom őszintén, hogy néhány hete, amikor a Férjem hazaállított  néhány kacsa combbal, kacsamellel, és kacsamájjal még nem tudtam mit fogok belőle készíteni. A nagyfiam persze azonnal kiszúrta, és követelte hogy Ő ma este bőrös husit szeretne enni. Ha-ha-ha, persze, nem úgy van az! Valamit ki kellett találnom, hogyan érezné ez a kacsa a legkellemesebben magát nálunk.

Elővettem hát a francia ételek Bibliájaként számon tartott szakácskönyvemet, egyenesen Julia Child tollából. Tanulmányoztam hosszan, majd úgy döntöttem -két gyerek mellett -minden flancoskodás nélkül, némi átalakítással, a lehető legegyszerűbben fogom ezt az egészet előadni.



Hozzávalók:

4 db kacsa comb (az eredeti recept kacsamellről szól, annak a sütésére az itt leírtak vonatkoznak!!!)

bors
1 nagy fej vöröshagyma
4 gerezd fokhagyma


sütőzacskó


A narancs mártáshoz:


2 evőkanál cukor
2,5 dl húsleves
1 narancs héja
fél narancs narancs leve
1 evőkanál vörösborecet vagy balzsamecet
0,5 dl vörösbor vagy narancslikőr (pl. Cointreau)


A fentiek közül a kacsa combok megsütése a legegyszerűbb: a sütőt előmelegítem 190 fokra, légkeeréssel. A combokat megtisztítom, alaposan megmosom, papírtörlővel megszárogatom. Tálcára teszem őket és egyesével megsózom, megborsozom. Avöröshagymát megmosom, de nem pucolom meg. A fokhagymákat megtisztítom. A sütőzacskó aljára teszem a negyedekbe vágott vöröshagymát, mellé a fokhagymákat, és erre jönnek a combocskák. De nem akárhogyan, a bőrükkel FELFELÉ. Így a bőrből kisülő zsír és nedv lefolyik az alatta lévő húsra és nem engedi kiszáradni. Ezután a zacskó száját jól bekötöm és pontosan 90 percre a sütőbe helyezem. Nem kell sem több, sem kevesebb. Így a bőre szépen megpirul, a húsa nem szárad ki, omlós marad.

Közben nekilátok a szósznak:

A cukrot egy nyeles lábasba teszem, és közepes lángon melegítem, NEM kavarom, mert kikristályosodik a cukor, és én karamellt szeretnék kapni helyette. Így amikor sötétbarna karamell mosolyog a lábasban, nyakon öntöm az ecettel. Köpködni fog, húzuk le a tűzről. Ezután hozzáöntöm a húslevest, a narancslevet és visszateszem forralni. Ha már felforrt, mehet bele a bor, vagy likőr, és a narancs héja. Addig forralom, amíg sűrüsödni kezd, és az ízek összeérnek. Nem lesz mártás sűrűségű, sokkal hígabb. Fontos, hogy a anarncs héját vagy reszeljük, vagy ha tudjuk, vágjuk juliennre. Vigyázzunk, hogy a fehér része ne kerüljön bele, mert kesűrű lesz tőle  a mártás.
Én párolt rizzsel és narancsos sárgarépával kínálta, Julia Child a krumplit javasolja hozzá, mindenféle formában.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése