2018. szeptember 24., hétfő

SEGÍTSÜTI 2018. CITROMKRÉMES MÁKTORTA

Hogy rohan az idő....Kereken 3 éve volt utoljára, hogy a Segítsütinek sütöttem, így újra örömmel és teljes erőbedobással itt vagyok!
Nem is cifrázom túl a bevezetőt, inkább azonnal rátérek a lényegre.
Egyik kedvenc sütinket, egy citromos-mákosat sütöttem, de nem akármilyen formában. 3 mákos piskóta lap közé (amit sok finom titkos fűszerrel megbolondítottam) becsempésztem a bio citrommal gazdagon ízesített mascapones-vaníliás krémet. Majd realizáltam, hogy ez hatalmas torta lett, még akkor is ha csak 20 cm átmérőjű, így gyorsan adtam belőle barátoknak és szomszédoknak, a gyerekek pedig elvitték suliba a maradékot.




A sütire itt lehet licitálni, és ugyanitt megtekinthetitek a többi gasztroblogger csodás munkáját is.
Ezt a tortát csak személyesen tudom átadni Budapesten és környékén, a kedves nyertes által megjelölt időpontban. 





Akiket a Segítsüti támogat ezúttal: a Bókay Gyermekklinikáért Közhasznú Alapítvány. A Semmelweis Egyetem I. Sz. Gyermekgyógyászati Klinika (Bókay Gyermekklinika) Magyarország első, Európa negyedik legrégibb, csecsemőket és gyermekeket ellátó fekvőbeteg intézménye, amely 1839 óta szünet nélkül a gyógyítás szolgálatában működik. A gyermekklinikára Magyarország egész területéről és az országhatárokon túlról évente mintegy 55 000 járó-, és 8500 fekvőbeteg érkezik szüleivel együtt. Jelenleg a Klinika 135 betegággyal és számos diszciplínát magába foglaló járóbeteg-rendeléssel működik.
A Gyermekklinika Intenzív Terápiás Osztályán évente kb. 200-250 gyermeket látnak el. A gyermekek 90%-a csecsemő, de 18 éves korig látnak el betegeket. Az osztály a legmagasabb, 3. progresszivitási szinttel rendelkezik, ami azt jelenti, hogy a saját területi ellátáson kívül más kórházakból is átveszik a súlyos állapotú gyermekeket. Az osztály nyolc beteg  felvételére, ellátására, intenzív monitorizálására képes, egy időben hat beteg gépi lélegeztetését tudja végezni. Az alapítvány a gyógyító munka végzése mellett segíti az ehhez szükséges berendezések, műszerek beszerzését, és szakemberek képzését a felszerelések megfelelő üzemeltetéséhez.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése