2011. április 13., szerda

FEHÉRCSOKOLÁDÉ FELFÚJT RÓZSAVÍZZEL ÉS EPERÖNTETTEL

Megmondom mindenkinek őszintén, mindig is negatívan néztem és olvastam azokat a recepteket, amikben ezt lehetett olvasni: "adj hozzá 4 evőkanál rózsavizet" vagy "keverj el benne 5 csepp narancsvirágvizet" stb, stb. Ok, de könyörgöm honnan????
Most, így Húsvét közeledtével, és persze azért, mert egyáltalán nem kerestem, szembejött velem a megoldás. A Campona bevásárlóközpont Keleti Csemege nevű kisüzletét gyakran fel szoktam keresni. Most nagy betűkkel hirdette: RÓZSAVÍZ KAPHATÓ 398 ft. Szuper, gondoltam, betértem és vettem egy üveggel. Megkérdeztem a tulajt, hogy ez állandó termék-e, mire Ő kissé sértődötten ezt felelte: "Áráb bolt ném létezik rozsaviz nékül!" Így aki hozzám hasonlóan szeretne magának egy üveggel, javaslom a legközelebbi arab csemegét keresse fel, ott biztosan sikerrel jár.
Magában a víz egyébként nem élvezhető, mert kissé keserű, de kiváló limonádé készíthető belőle, én pedig most egy souffle elkészítésénél kísérleteztem vele. Ez lett az eredmény!


A fehér csokoládé íze számomra nem karakteres, ha csak nem számoljuk, hogy rettentő édes, így citrommal és rózsavízzel próbáltam életre kelteni, az édességet viszont kiválóan ellensúlyozza az eper savanykássága.

Hozzávalók 5 db formához:

10 dkg fehér csokoládé
5 dkg vaj
6 dkg liszt
2 tojás
2 tojás fehérje
8 dkg kristálycukor (aki a kevésbé édes sütiket szereti, javaslom 5 dkg-mal)
1 citrom reszelt héja
4 kiskanál rózsavíz




20 dkg eper
2 evőkanál kristálycukor
1 evőkanál balzsamecet


a kenéshez puha vaj, 4 evőkanál kókuszreszelék




Sütőt légkeveréssel 160 fokra előmelegítjük. A csokit a vajjal gőz felett megolvasztjuk. Eztán langyosra hűtjük, és ekkor mehet hozzá a reszelt citromhéj, és a rózsavíz. A tojások sárgáját a cukor egyharmadával habosra keverjük. Ehhez tesszük a lisztet, majd a langyos csokimasszát. Közben a 4 tojás fehérjét a maradék cukorral habbá verjük. Óvatosan kis részletekben belekeverjük az előző keverékbe. Közben a formákat kivajazzuk, vékonyan megszórjuk kókusszal. (Lehet más, semleges ízű reszeléket is választani, pl: őrölt mandula, vagy ami éppen van otthon). Megtöltjük a formákat 3/4-es részig és betoljuk a sütőbe. 18 percig sütjük.

Ennyi időnk marad az eperszósz elkészítésére, ugyanis a felfújt csak forrón tálalható.




Az epret megmossuk, kicsumázzuk, negyedekbe vágjuk. Egy kislábosba tesszük a cukrot és az epret, majd közepes lángon felforraljuk. Ha elég puha lett, levesszük a tűzről és hozzáadjuk a balzsamecetet.
A tányér szélére helyezzük, vagy külön tányéron kínáljuk. Ha valakinek jólesik, a tetejére is halmozhatja. ( Vigyázat, lehet hogy ettől összeesik.)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése