2011. április 12., kedd

SPENÓTOS-RICOTTÁS LASAGNE




A spenót és sóska számomra a tavasz első hírnöke. Amint megjelennek, tudom hogy végre itt a jó meleg tavasz, a friss zöldségek és vége a tavalyi sárgarépa és pincében állott alma eszegetésének. Persze ezeket is először arany árban adják, aztán szépen lassan lemegy az ára és nem kell spórolni a megvételére.
Ennek a ricottás lasagne-nak az ötletét a nővérem lasagneja adta. Nála ettem először ilyet, de remek volt. Megpróbáltam reprodukálni, kudarc lett. Ezért fogtam, és megváltoztattam. Ez lett belőle! Szerintem zseniális! Vegáknak meleg szívvel ajánlom....

Hozzávalók:

0,5 kg friss spenót
2 dkg vaj
2 gerezd fokhagyma
250 gr ricotta
5 db közepes paradicsom
250 gr lasagne tészta
friss vagy szárított bazsalikom
10 dkg mozzarella (lehet füstölt vagy pizza mozzarella)


a besamelhez:
5 dkg vaj
2 evőkanál liszt
6 dl tej
friss őrölt szerecsendió

5 dkg parmezán


Egy kis lábasban felolvasztjuk a vajat, megpirítjuk rajta a fokhagymát úgy, hogy fehér maradjon. Rátesszük a szárától megtisztított, megmosott, csíkokra vágott spenótot. Sózzuk, fedő alatt közepes puhaságukra pároljuk. A spenót levet ereszt, amire most nem lesz szükségünk, így szűrőn átszűrjük. (Ezt egyébként én előző nap szoktam elvégezni.) Ha meghűlt, hozzákeverjük a ricottát, ha kell, megsózzuk.
A besamelt is elkészítjük. a vajon megpirítjuk a lisztet, de ne kapjon színt. Ez is fehér maradjon. Ha átforrósodott, hozzáadjuk állandó keverés mellet a tejet. Jöhet az ízesítés, majd sűrűre főzzük. Akkor jó, ha nincs már liszt íze. A tűzről levéve hozzákeverjük a reszelt parmezánt.
A lasagne tésztát forró vízben 2-3 percig főzzük. Tovább nem szabad, mert szétesik és nem tudunk vele dolgozni. Ezután egy sütőtálat kibélelünk egy sor tésztával. Erre kerül egy sor spenótos keverék. Ezt befedjük újabb sor tésztával, erre jön a szeletekre vágott paradicsom. A paradicsom tetejét megszórjuk bazsalikommal, majd rátesszük néhány merőkanál besamelt. Erre újra tészta, rá spenótos ricotta, megint tészta rá paradicsom. Addig folytatjuk, míg a tészta el nem fogy. A tetejére tészta kerül, arra pedig a szeletekre vágott mozzarella.
190 fokos légkeveréses sütőben 30 percig lefedve sütjük, majd fedés nélkül további kb. 10 percig a sajtot megpirítjuk a tetején.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése