2011. augusztus 25., csütörtök

GRILLEZETT GOMBAFEJEK FOKHAGYMÁS BULGURRAL

Bevezetésképpen megosztom Veletek a mai bosszankodásomat: sokat szörföltem a neten, bár ne tettem volna! Lehet, hogy egyedüli marslakónak számítok olyan irányú igényemmel, hogy ha valaki valamit ír és az a világhálóra is felkerül, legalább a magyar nyelv helyesírási szabályainak megfeleljen. És még véletlenül sem az elütésekre gondolok, hiszen emberek vagyunk, mindenki tévedhet. De hogy következetesen, egyik bekezdésről a másikra, mindig helytelenül írjon le valaki kifejezéseket, az felbosszant. Félreértés ne essék, nem kell mindenkinek tudnia helyesen írni, de ha nem megy, legalább vegye igénybe a helyesírás-ellenőrző rendszert. Miért szeretne valaki 30-40 évesen csatlakozni  az írók táborához, ha az általános iskolában nem sikerült az alapokat elsajátítani? Ha tudjátok a választ, osszátok meg velem, kérlek!




És most íme, ugrás a kajákhoz! Vegák, még mindig előnyben!
Mostanában rákaptam a bulgurra. Már el is felejtettem az ízét, hiszen még régen, 2007 telén ettem Marokkóban. Most a balatonszemesi Kistücsökben tett látogatásunk elevenítette fel, így felkerült a családi menüsorra. Gombával is kiváló, de bátran adhatjuk más zöldséghez is, szerintem kitűnő. Még sok mindent fogok belőle készíteni, így ez csak debütálás a bulgur részéről... Egyébként itt olvashattok róla bővebben, http://hu.wikipedia.org/wiki/Bulgur   ma már bárhol beszerezhető, pl. hipermarketek nemzetközi konyha polcain, keleti csemegékben, vagy bioboltokban. Elkészítése végtelenül egyszerű és gyors, ez az étel 30 perc alatt tálalható.

Hozzávalók:

6-8 db közepes méretű gomba
15 dkg bulgur (más néven búzatöret)
3 dkg vaj

1 közepes csokor petrezselyem
2 gerezd fokhagyma




A bulgurt kb kétszeres mennyiségű forró sós vízben puhára főzöm. Ha sok víz maradna rajta, szűrőkanálban lecsepegtetem. Közben a gombákból a tönköket kitöröm, félreteszem, a gombafejeket besózom. Amíg állnak, addig a vajat serpnyőben megmelegítem, majd hozzádobom a szeletelt fokhagymát. 1-2 percig pirítom, de maradjon fehér a fokhagyma. Hozzáadom az apróra vágott petrezselymet, keverem és már veszem is le a tűzről, nehogy megégjen. Ezután mehet bele a bulgur, vissza a tűzre, és jól átmelegítem. Közben grillserpenyőben megsütöm a gombafejeket. Ha nagyon nagyok, kicsit meglapogatom őket, hogy jól átsüljenek. ( A vége felé hozzáadhatjuk a szeletelt gomba tönköket is, és vagy belekeverjük a búzába, vagy külön tálalhatjuk.) Még melegen megtöltöm a gombákat bulgurral, és paradicsommal tálalom.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése