2011. augusztus 12., péntek

LEVENDULÁS CSOKIMUFFIN



A szárított levendula már hetek óta illatozik a piac bejáratánál. Ruhásszekrény illatosítására kínálják, de én sokkal jobbat tettem vele. Fogtam a csokis muffint és némi illattal megfűszereztem. A levendula aroma elhagyható a sütiből, ha még illatos, nem túl régi a szárított levendulánk. Egyébként a Culinarisban lehet beszerezni, megfizethető áron. A muffinok mellé jár egy finom kávé, legyen az coffeines, vagy coffeinmentes!

Hozzávalók:


2 tojás
2,5 dl natúr joghurt (lehetőleg görög)
5 evőkanál cukor
1 dl olívaolaj
20 dkg rétesliszt
1,5 evőkanál kakaó
1 evőkanál sütőpor (foszfátmentes)
1 teáskanál szárított levendulavirág
1 teáskanál levendula kivonat (étkezési célra alkalmas!!)
10 dkg étcsokoládé (jó minőségű, legalább 70%-os kakaótartalommal)

180 fokra előmelegítem a sütőt. A tojásokat a joghurttal, cukorral, olajjal és a levendula aromával habosra keverem. A lisztet, sütőport, kakaót egy tálban alaposan összekeverem, majd hozzáadom a mozsárban apróra tört levendulavirágot is. A lisztes keveréket a tojásoshoz keverem, és végül mehet hozzá az apróra vágott étcsoki is. Muffinsütő formába, papírkapszlik belsejébe töltöm.  12-15 percig, illetve tűpróbáig sütöm. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése