2011. augusztus 20., szombat

HAJDINAKÁSA KAPROS CUKKINIVEL



Biztosan ismerik Önök is azt az érzést, amikor nyaralásból hazatérve az ember gyomra elnehezedett, és csak arra tud gondolni, hogy a melegben elfogyasztott lángos- hot-dog- hamburger triumvirátus után, valami normális és egészséges kerüljön végre a hasába. Így voltam ezzel én is, amikor megszületett az az ötlet, hogy a Zsófitól kapott hajdinából valamit készítsek. Sokan lehetnek az olvasók közt olyanok, akik nem szeretik a hajdinát. Nos, ha úgy készítik, ahogy rá van írva, vagyis sós, forró vízben kifőzik, az igazán nem egy gasztro izgalom. Ha viszont megízesítik, ahogy én is tettem, és még valamilyen mártással készült zöldséget is adnak hozzá, gabona ízű, élvezetes, egészséges főételt kapnak. A hajdináról egyébként itt lehet bővebben olvasni: http://www.terebess.hu/keletkultinfo/lexikon/hajdina.html

Hozzávalók 4 személyre:

25 dkg hajdina
1 db közepes vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
kb: 600-700 ml forró víz

olívaolaj
2 dkg vaj


4 db saláta cukkini
2 nagy evőkanál kapor
olívaolaj
2 dl tejszín



A hagymát apróra vágom és olívaolajon megdinsztelem. Ha már félig kész, mehet rá a reszelt fokhagyma. Néhány perc pirítás közepes lángon, majd ráöntöm az előzőleg laposan megmosott és lecsepegtetett hajdinát. Keverem, és hagyom hogy a hajdinaszemek jól átmelegedjenek. Csak ezután öntöm fel a forró vízzel és lefedem. Nem szabad egyből leönteni az összes vízzel, kezdjük úgy fél literrel, lefedjük, és utána pótoljuk azt, ami elpárolgott. Ha a szemek megpuhultak, leveszem a tűzről. Ilyenkor még mindig rengeteg folyadékot tud magába szívni, így nem baj, ha kicsit "szotyakosan" veszem le. Fedő alatt állni hagyom, amíg a cukkinit elkészítem.

A cukkiniket megmosom, végeit levágom és héjastól kisebb kockákra felvágom. Besózom, és egy tálban kb 10 percet állni hagyom. Ezután olívaolajat öntök egy serpenyőbe és közepes lángon jól átforrósítom. Ha sistereg, beledobom a cukkiniket, amiket előzőleg szűrőkanálban leszűrtem. Néhány perc alatt átpirítom, hozzádobom az apróra vágott kaprot. Ha szükséges még megsózom. Majd felöntöm a tejszínnel és addig forralom, amíg a tejszín kissé besűrűsödik. Fontos, hogy ne főzzük túl a cukkiniket, tényleg 5-8 percnél tovább ne legyenek tűzön, mert hamar szétesnek. Én pedig azt szeretem, ha van tartásuk!
Ha kész, leveszem és vetek egy pillantást a hajdinára. Ha puha és beszívta  a nedveket beleforgatom a vajat, ezáltal fényes lesz. Nincs is más hátra, mint a tálalás. Azután pedig a fogyasztás.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése