2011. november 11., péntek

FÓLIÁBAN SÜLT PECSENYE LIBAMÁJ ALMÁVAL

Ma Márton-nap van, és tudjátok a mondás úgy tartja: "Aki Márton napján libát nem eszik, egész éven át éhezik!" Éhesnek lenni nem jó, így készítsetek libát. Én a következőket főzöm: kapros-tejszínes libazúzaleves, rózsaszínű libamell almás-gesztenyés chutney-val, és almával sült pecsenye libamáj. A pecsenye és hízott libamáj között nem csak árában hanem ízében és elkészítésében is van különbség. A hízott libamáj ára az egekben van ilyenkor, 1 kg 6800 ft. Ilyet korában már sütöttem, ezt itt olvashatjátok. Most viszont egy gyorsabb, olcsóbb libamájra vágytam ezért pecsenye libamájat vásároltam. Fóliába csomagoltam, almával megsütöttem és nagyon finom lett. A máj sütése kritikus lehet, mert sokan elkövetjük azt a hibát, hogy keményre sütjük. Ekkor lesz ehetetlen és élvezhetetlen. Ha így csináljátok puha marad, szaftos, és könnyű.  Ha szükséges, csak utólag sózzuk!



Hozzávalók 2 személyre:

2 db nagy alma
2 db pecsenye libamáj
1 gerezd fokhagyma
szárított kaukkfű




A sütőt előmelegítem 200 fokra. Az almát megmosom, kicsumázom, majd keresztben félbe vágom. A májat megmosom, lehártyázom, és kb az almával azonos méretűre igazítom, ha kell. Bedörzsölöm mindkét oldalát reszelt fokhagymával és kakukkfűvel. Az alma alsó felét egy nagyobb darab alufóliára helyezem, az almára teszem a májat, befedem az alma tetejével. A fóliába szorosan becsomagolom az almámat, tepsibe ültetem, és betolom a forró sütőbe. 30 percig sütöm. Utána elzárom a sütőt, félig kinyitom az ajtaját. Így pihentetem bent a sütőben még a csomagokat további 15-20 percig. A pihentetés nagyon fontos, nem érdemes megspórolni. Csak azután helyezek egy tányérra egy csomagot. Előételnek kiváló.




2 megjegyzés:

  1. Nagyon köszönöm a receptet, kipróbáltam és nagyon, nagyon ízlett. Egyszerű, de nagyszerű !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. kedves Mrita! Tudod, örök igazság: a kevesebb, több! Nekem is gyakran a legegyszerűbb receptek azok, amelyek nagyn ízlenek! Örülök, hogy nem csalódtál benne, és ízlett Neked is! Köszönöm, hogy kipróbáltad :-)

      Törlés