2011. november 17., csütörtök

KECSKESAJTOS BURGONYA GRATIN

Már a neve is csupa elegancia, hát még az íze! Újabb egyszerű, az átlagos háziasszony konyhájában kevésbé elterjedt francia krumplis egytálétel, ami nagy étvágyú egyének esetében köretként is szerepelhet. Elkészítése egyszerű, íze harmonikus, telt. Mindenképpen valamilyen érett sajtot válasszunk hozzá, én érett kecskesajtot használtam, mert éppen ez volt itthon. Nagyon passzolt, legközelebb is ezzel készíteném. Igaz, hogy a nagyfiam, aki pedig kitűnő étvágyú gyerek közölte a tányérján gőzölgő gratin láttán: "Anya, ez büdös! " "Kisfiam, ez nem büdös, csak nemes!" - válaszoltam, de nem hatotta meg, és így a második fogást aznap kihagyta. Ha nincs a közeletekben érett kecskesajt, válasszatok más, parmezán állagú, karakteres ízű (kevésbé büdös :-) sajtot. És még egy: a húsleves nem helyettesíthető a leveskockából készült silány kotyvalékkal!


















Hozzávalók egy    22  X  22 cm-es sütőtálhoz:

1,8 kg krumpli
15 dkg bacon
15 dkg érett kecskesajt
2,5 dl jól fűszerezett húsleves
20 dkg mascarpone
kakukkfű 
1 csokor snidling


A krumplit meghámozom, megmosom, majd konyhai gyalun, ha nincs, uborkaszeleteőn vékonyra gyalulom. A sütőt előmelegítem 200 fokra. A húslevest habverővel csomómentesen elkeverem a krémsajttal, beleteszem az apróra vágott snidlinget. Ha valaki szereti, reszelhet bele szerecsendiót is. A tál aljára teszek egy sor bacont, majd ezt befedem krumplikarikákkal. Lelocsolom egy merőkanál krémsajttal, majd ráreszelek egy kevés sajtot. Erre jön a következő sor krumpli szépen elrendezve. Én most két sor szalonnát helyeztem el a tálban, mert nem akartam nagyon nehézzé tenni, de ha valaki úgy jobban szereti, minden rétegnél elhelyezhet egy sor szalonnát. A rétegzést addig folytatom, amíg el nem fogy a krumpli. Az utolsó sor krumplit sajttal zárom le. Fóliával lefedem a tálat, és 1 órát sütöm. Utána leveszem a fóliát, és még 30-40 percig fólia nélkül sütöm, hogy szépen megpiruljon a teteje. Kivétel után kb 20 percet pihentetem, csak utána tálalom. Tetejére friss kakukkfüvet szórok. ( Az első szeletnél valószínűleg azt látjuk, hogy rengeteg lé marad a sütőtál aljában. Nekem legalábbis eddig mindig így történt. Én ezt vagy leöntöm alóla, vagy kanállal kimerem, mert ha rajta marad, teljesen eláztatja a krumplit.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése