2011. november 26., szombat

SYLLABUB

Egyik délután nagy B-t sietve hoztam haza az oviból. Már az autóban mondtam neki: "Kisfiam, vár egy meglepi otthon!" "Tényleg Anya, milyen meglepi? Hami?" Nem-nem, annál sokkal jobb!!!" Már az előszobában, nagykabátban mondta, oké Anya, mi a meglepi? "Nem, előbb levetkőzünk szépen, kibújsz a csizmádból és a kabátból, és utána megmutatom." "De Anya, én már úgy izgulok!" Belépve a gyönyörű kék szeme izgatottan fürkészte a szobát. Na, mi lehet az a nagyon izgi meglepi? Amikor elővettem, és megmutattam, még jobban felragyogott szeme. De nem csak az övé, hanem az öccséé is! Ő mindenáron meg akarta fogni, megkóstolni, hiszen ami ennyire szép, az csak jó lehet. Körülbelül fél óráig néztük, megbeszéltük, hogy eddig ez a pincében lakott, mert évente csak egyszer, adventkor vesszük elő, és Karácsony után visszaköltözik ugyanoda. Ezért egy kicsit poros, egy kicsit használt, de mi nagyon szeretjük. Én is imádtam gyermekkoromban, amióta pedig nekem is vannak gyerekeim, még jobban próbálok odafigyelni, hogy milyen szokásokat, rituálékat ületetek el bennük, hogy azt ők is továbbadhassák. És ehhez nélkülözhetetlen a gyerekek kedvence: a csillogó-villogó fényfüzér. 

Ezzel a recepttel most én is megnyitom az adventi időszakot, elkezdjük közösen itthon a karácsonyi készülődést. Feldíszítettük a kandallót, a lépcsőt, közösen állítottuk össze az adventi koszorút. 
A syllabub egyébként egy brit desszert, rém egyszerű, de mégis finom. Alkohol nélküli változatban gyerekeknek is adható. Sőt, ha valaki mégis szeretne némi furfangot beletenni, a bort cserélje könyök pezsgőre. Babapiskótával fogyasszátok.


Hozzávalók:

350 ml tejszín
2-3 evőkanál lcukor
1 citrom finomra reszelt héja
1 evőkanál cognac
1 dl félédes fehérbor




Az elkészítés egyszerű: a bort a cognac-kal és a citromhéjjal együtt egy kisebb tálban elkeverem és jó egy órára behűtöm. Tálalás előtt a tejszínt a cukorral habbá verem, majd óvatosan belekeverm a behűtött boros keveréket. Magas, talpas poharakba töltöm, tetejére citromhéjat teszek, és azonnal tálalom.



És még néhány kép, nálunk milyen az advent....







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése