2011. április 6., szerda

SAJTTORTA MÉZES CITROMKRÉMMEL


 Az idei szülinapi tortám sajttorta lett. Már sokszor sokféleképpen sütöttem, de mielőtt a receptet leírom elmesélem az én és a sajttorta történetét. Először amikor kóstoltam azt gondoltam , oké, ez rendben van, de ettem már jobb tortát is életemben, nem ez lesz a kedvencem. Aztán, amikor először mentem Amerikába, egy öreg barátom azt mondta útravalóul: "ne felejts el cheescake-et enni". Oké!
Kint betévedtem egy Hard Rock Cafe-ba, na gondoltam, megpróbálom. Már jobb volt, mint a legelső, de messze nem tökéletes. Legközelebbi kintlétem során étteremben szolgálták fel. Akkor váltam a rabjává! Nehéz volt, tömény, nem habos-babos, de fantasztikus. Így aki azt mondja, hogy amerikai sajttortát Philadelphia krémsajtból lehet készíteni, nagyot téved! Sokkal zsírosabb, nehezebb krémsajt szükséges hozzá, mégpedig a mascarpone. Abból is meglehetősen sok, tudom, hogy költséges, de mennyibe is kerül egy cukrászdai torta? Még így is olcsóbb ezt megsütni....


Hozzávalók 24 cm-es tortaformához:

1 cs ( 215 gr)  teljes kiőrlésű Győri keksz
10 dkg olvasztott vaj


15 dkg porcukor
4 tojás
1 rúd vanília
750 gr mascarpone 
1,5 dl tejszín
1 kis doboz tejföl (20 %-os, 150 gr)
1 lime reszelt héja és leve


a citromkrémhez:

3 tojás
7,5 dkg vaj
7,5 dkg méz
1 citrom leve
1 lime reszelt héja és leve


A kekszet mozsárban vagy robotgépben összetörjük, majd egy tálban összekeverjük az olvasztott vajjal. Ezt a masszát a tortaforma aljára simítjuk egy kanál hátával, és  165 fokos sütőben 10 percig sütjük. Sütés után hagyjuk kihűlni, közben elkészítjük a krémet.  A sütő hőmérsékletét 140 fokra, légkeverésre levesszük.
Az egész tojásokat a porcukorral habosra keverjük, hozzáadjuk a vaníliarúd kikapart belsejét, majd jöhet a mascarpone. ( Én ebből mindig igyekszem az olasz, nem pedig a magyar változatot választani a hipermarketek polcain. Már csak azért is, mert sokszor olcsóbbak, mint a magyar, és jóval ízesebbek is mint az itthon készültek.) Ha már egynemű a masszánk, mehet bele a tejszín, tejföl, lime leve és héja. Ezzel is alaposan átkeverjük. A kihűlt tortaformát alulról alufóliába csomagoljuk, legalább 2 rétegben. Ez azért szükséges, nehogy a kekszrétegen átcsorgó krém a sütő alján sütés közben megégjen. A masszát a kihűlt kekszre öntjük és 140 fokon 70-80 percig sütjük. Akkor jó, ha a közepe még remeg, a teteje nem ég meg. Kivétel után szobahőmérsékletre hűtjük, és egy éjszaka alatt hűtőben hidegen tartjuk, hidegen tálaljuk.

A citromkrémhez az összes hozzávalót egy kis lábasba tesszük és lassú tűzön, állandó keverés mellett sodó sűrűségűre főzzük. A kép kedvéért én külön tálaltam, de nyugodtan lehet a torta tetejére simítani, vagy ezzel díszíteni.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése