2011. június 1., szerda

EPRES-VANÍLIÁS POHÁRKRÉM



Úgy vettem észre, hogy a gyors édességek keresettebbek, mint a sok munkát igénylő kalóriadús, és cukrászi képességeket igénylő versenytársai. Így íme egy újabb gyors édesség, amiben az egyedüli nehézséget a várakozás jelentheti. Hűtőben hűtjük ugyanis az egyes rétegeket, hogy ne folyjanak össze, és mutatósak legyenek. Ezeket én most eper helyett cseresznyével díszítettem mivel én az epret nem nagyon ehetem, de természetesen mindenki kedve szerint variálhatja attól függően, milyen gyümölcsnek van szezonja.
És még egy: a joghurt ebben az estben Ausztriából való, itthon még nem láttam ilyet. Ha valaki tudja itt hol kapható, azonnal jelezze kérem szépen! Egyébként pedig helyettesíthető az alábbival: görög joghurt, vaníliarúd kikapart belseje, vaníliaaroma, és citromhéj. (A görög joghurt azért fontos, mert zsíros, nehéz, és így megtartja a felette lévő eperréteget.) Magát a pohárkrémet ebben az esetben egyébként határozottan nem nagyon édes desszertnek szántam, sokkal inkább frissítőnek, üdítőnek a nagy melegben. Így aki szereti az édesebb ízeket, bátran cukrozza, vagy mézzel édesítse.

Hozzávalók:

500 gramm vaníliás joghurt (én az alábbit használtam Landliebe a márka neve)



20 dkg mascarpone
1/2 citrom reszelt héja
2 kanál porcukor


az eperréteghez:
30 dkg eper
5 dkg méz
3db  lap zselatin


A joghurtot a mascarponeval simára keverem. Hozzáadom a citrom reszelt héját, a cukrot. Megkóstolom! Ha nem elég édes még teszek bele cukrot. Ezután veszem a 4 poharamat, és beletöltöm a krém 2/3-át. Hűtés, kb fél órát hűtőben. A maradék krém is megy be a hűtőbe. A lapzselatint hideg vízbe áztatom. A hűtés közben készítem el az eperréteget: epret kicsumázom, megmosom, negyedekbe vágom. Kis lábasban a mézzel alacsony lángra felteszem melegedni. Ha már eléggé szétfőtt az eper, de még meg lehet állapítani, hogy eper volt eredetileg akkor leveszem a tűzről. Megkóstolom: ha nem elég édes, tegyen hozzá még mézet.  Innentől két út lehetséges: lehet botmixerrel pürévé mixelni, vagy így hagyni, ahogy van. Én ez utóbbit választottam, mert szeretem evés közben látni az eper szerkezetét, a rostjait. Ha eldöntöttük hogyan tovább, mehet bele a kinyomkodott zselatin. Megvárom míg a meleg eperben feloldódik, majd langyosra hűtöm. Kiveszem a poharakat, kanalanként ráteszem az epres részt a hideg krémre, és ha jól dolgoztunk nem folyik össze. Ugye mindenkinek sikerült? Elosztom a poharakba egyenlően, majd megint hűtöm. Kb. 20 percet, amíg az eperréteg megdermed. Ezután kiveszem és a maradék krémet négyfelé osztva befedem a poharakat. És most még mindig hűtöm, majd közvetlenül tálalás előtt szeletelt eperrel, cseresznyével, vagy ami éppen van, azzal díszítem.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése