2011. október 18., kedd

KÍVÜL-BELÜL GESZTENYE: BANÁNOS GESZTENYE TORTA

Vannak az életben olyan szerencsések, akik a gesztenye szezon közepén látnak napvilágot! Ezen belül is a Mérleg csillagjegyben születnek. Mi kell  még nekik a boldogsághoz? Szerintem ők a szerencse csillagai: sohasem direktek, kedvesek, szépek, gondolkodóak, és mindig az arany középúton járnak!
Emlékszem egy évvel ezelőtt milyen izgatottan keltem fel az ágyból, -vagyis inkább csak kiléptem, mert aludni azt nem tudtam- és vágtunk neki az István Kórház szülészeti osztályának. 12 óra után már meg is született kis B. Teljesen más volt, mint a bátyja: nagy baba volt, és barna hajú. Alig vártam, hogy hazajöhessünk a kórházból, és tessék egy év elröpült. Még mindig szopizik, bújik, panaszkodik, de már lazul az anyai kötődés. Egyre jobban lefoglalja a világ, a sürgés-forgás, a felfedezés, készül az élet próbatételeire. Szülinapja előtt elindult és azóta nincs megállás: rendezkedik, pakol, segít és közben csetlik-botlik. Még mindig vidáman mosolyog a világra, és barátságos mindenkivel. Kívánom, hogy ez sokáig így maradjon!

A gesztenye mellé nem véletlenül választottam banánt, hiszen ez az első babételek egyike is, így nyugodt szívvel adható, másrészt pedig remekül passzol a gesztenyével. A gesztenye ez esetben előre csomagolt, vakumzacskós, hámozott gesztenye volt, amit a sarki boltban szereztem be, de ilyenkor jobb üzletekben sok helyen kapható. Így ne álljon neki senki gesztenyét sütni és pucolni, csak akinek rengeteg ideje van. Megfűszereztem továbbá tonka babbal, amely neve ellenére nem a babfélékhez tartozik! Viszont rettentő aromás, ízletes, és semmivel nem összehasonlítható. Beszerezése nem egyszerű, ára hátborzongató, így akinek nincs, az nyugodt szívvel hagyja ki belőle, anélkül is sikert arat vele.




Hozzávalók:

4 tojás
25 dkg lágy barna cukor
20 dkg hámozott gesztenye
10dkg darált dió
20 dkg rétesliszt
2 db érett banán 
1,5 dl olaj
csipet só
1/2 csomag sütőpor
1 evőkanál rum
1,5 szem tonkabab lereszelve




a krémhez:


25 dkg gesztenyemassza
50 dkg mascarpone
1 evőkanál rum
1 dl tejszín (ha nagyon híg a mascarpone, ezt hagyjuk el)
10-15 dkg cukor (ízlés szerint, én nem szeretem a nagyon édes krémeket)


a díszítéshez:


10 dkg gesztenyemassza
5 dkg étcsoki
2 dkg vaj


A sütőt előmelegítem 180 fokra légkeveréssel. Egy tortaforma alját sütőpapírral kibélelem, oldalát kivajazom, liszttel beszórom. A tojásokat a cukorral habosra keverem. A gesztenyét késes robotgépben pürésítem, a banánokat egy tálban villával összetöröm. A lisztet egy másik tálban összekeverem a sütőporral, dióval, sóval, tonkababbal. A cukros-tojásos elegyhez hozzáadom az olajat, majd lazán keverem hozzá, a banánt, és a gesztenyét. A végén óvatosan forgatom bele a lisztes elegyet. Az egészet az előkészített torta formába öntöm, és 40 percig, vagy tűpróbáig sütöm.

Közben a krémhez a krémsajtot a cukorral krémesre keverem, majd hozzáreszelem a gesztenyét, végül a rumot. Lazán összeforgatom. A tejszínt habbá verem, és a legvégén ezzel lazítom a krémet. ( Ezt csak akkor adjuk hozzá, ha keménynek találjuk a krémet, nem tudjuk kenni. Az enyém ilyen lett. Ha kenhető, nem szükséges még tejszín, mert folyni fog a krém.)

A díszítéshez a gesztenyemasszából szíveket formázok, pontosan 8 darabot. A csokit és a vajat gőz felett megolvasztom, és a szívek egyik felét belemártom. Sütőpapírra helyezem őket, és hagyom megdermedni a csokit. A tortát két lapba vágom, megtöltöm a krém 2/3 részével. A maradékkal megkenem a tetejét és az oldalát. A szíveket a torta tetején elrendezem.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése