2011. október 28., péntek

VÖRÖSBAB KRÉM

Hétvégén vendégségben voltunk, Nóriéknál.  Ritkán mozdulunk ki mostanában, inkább hozzánk jöttek többen az utóbbi időben. Nóri remek vacsorát kerekített, amiből már az előételnél leragadtam. Fehér babból készített krémet. Nagyon fini volt! Nem győztem dícsérni, még sohasem ettem ilyet. A bab általában nálam nem nagy kedvenc, elsősorban azért, mert nehéz és karminatív. Ez a krém azonban más volt: mivel összeturmixolta a megfőtt babot, a rostokat is összetörte, megváltozott tőle a bab is. Így másnap azonnal elmentem és vásároltam egy csomag vörös babot, és megpróbáltam reprodukálni a Nóriét. Ez lett belőle!



Hozzávalók legalább 6-8 személyre:

25 dkg vörös bab
2 db babérlevél
1 nagy csokor snidling
3 evőkanál olívaolaj
2 evőkanál rizsecet (más is jó, csak abból kevesebb kell)
bors


A babot előző éjjel hideg vízbe áztatom. Másnap leöntöm róla a vizet és bő vízben megfőzöm a babérlevelekkel együtt.
Ha puha leveszem, hagyom kihűlni, a babérlevelet kiveszem, és botmixerrel pürésítem. ( Fontos, hogy hagyjunk rajta valamennyi vizet, különben nagyon száraz krémet kapunk. Túl folyós sem jó, így az a leegyszerűbb, ha a babot megfőve leszűröm, a főzővizet felfogom egy edényben és turmixolás során apránként adom vissza hozzá, így pont a kívánt állagot kapom. ) Hozzákeverem az olajat, ecetet, aprított snidlinget, sózom, borsozom és behűtöm. Pirítóssal tálalom. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése