2011. november 16., szerda

ASZALT SZILVÁS-MARCIPÁNOS KUGLÓF

Már mindenki érzi az ünnep szelét, a TV és az újságok is nap mint nap nyomják felénk: vegyél ezt, gondolja arra, stb. Én igazából Adventtől készülődöm csak az ünnepre, mert volt már olyan is, hogy december 24.-én már a karácsonyfát sem volt kedvem felöltöztetni, annyira elszállt az ünnepi hangulat belőlem. Kétségtelen, hogy ez a kuglóf ízében és látványban is ünnepi, elegáns, de csak azért sütöttem most ilyet, mert azt olvastam, hogy  a Kitchen Factory sütikommandója akcióba lépett! Keresik a legjobb édességeket, és úgy gondoltam, ebből én sem hiányozhatok, és a kuglófom sem! A Kitchen Factory egyébként remek üzlet, első élményem innen a konyhai lángszóróm, amit a drága Férjemtől kaptam. Azóta sem tudok betelni vele! Pompás formatervezés, könnyű kezelhetőség, még olyanoknak is, mint én, akik a tűztől alapvetően félnek.
Nos, a kuglóf magáért beszél! Természetesen frissen, melegen a legjobb, de Karácsony reggel, vajjal megkenve is nagyszerű reggeli lehet belőle!






Hozzávalók:

50 dkg liszt
10 dkg porcukor
5 dkg friss élesztő (nem por!!!)
3 dl tej
8 dkg vaj
2 tojás sárgája

1 citrom reszelt héja




20 dkg aszalt szilva
15 dkg natúr marcipán


1 tojás sárgája 
pici tej


A tejet meglangyosítom egy evőkanál cukorral, majd belemorzsolom az élesztőt. Meleg helyen hagyom felfutni. A lisztet, vajat, maradék cukrot, tojások sárgáját, sót, citromhéjat robotgépbe teszem, és dagasztó kanál segítségével bedagasztom úgy, hogy közben egyenletesen adagolom hozzá a tejben felfutott élesztőt. Akkor lesz jó, ha egyneművé válik, és elválik a keverőedény falától. Bátrabbak természetesen kézzel is nekiugorhatnak! Ezután lisztezett tálba teszem, és kb fél-egy óráig meleg helyen kelesztem. Közben a sütőt előmelegítem 180 fokra, légkeveréssel. A kuglóf formát kivajazom, lisztezem, ha szlikon formát használok, nem szükséges.
A megkelt tésztát lisztezett deszkán átgyúrom, majd téglalap formára kinyújtom. Ráreszelem a tésztára egyenletesen a marcipánt, majd megszórom a szilvával. Feltekerem a hosszabbik végétől indulva, és az így kapott rudat egy előkészített kuglóf formába körben elhelyezem. Próbáljunk meg úgy ügyeskedni, hogy a tészta széle a kuglóf forme belső részére essen, semmiképpen ne a tetejére, mert akkor sütés közben könnyen kinyílik. Teteját megkenem a tejjel elkevert tojás sárgájával, majd villával megszúrom, hogy a gőz távozzon. Kb 45-50 percig, illetve tűpróbáig sütöm, ha a teteje nagyon megpirulna, alufóliát vagy sütőpapírt helyezek rá, nehogy megégjen. A formában hagyom kihűlni, majd langyosan tálra borítom, porcukorral megszórom.




2 megjegyzés:

  1. Ez fantasztikusan néz ki:) Szilvalekváros és marcipános kuglófot már készítettem, de ez valami csócs lehet. Ki fogom próbálni:)

    VálaszTörlés
  2. Kedves Trollanyu! Sok sikert az elkészítéshez, valójában nagyon egyszerű.... Majd szólj, hogy milyen lett! Üdvözlettel,Emma

    VálaszTörlés