2012. február 3., péntek

HELLO FROM BOSTON

Sziasztok! Újra itt vagyok, most már Angliából, Bostonból. Rengeteg minden írni és mondanivalóm van, ezért most próbálom ráncba szedni azt a sok mindent, ami a fejemben kavarog. Elnézést előre is mindazoktól, akik most is egy jó recept reményében olvassák a blogot, ígérem az is hamarosan jön, mert már hiányzik is a sütés-főzés. A fotó szettem még egyébként is csak tegnap délben landolt, -szerencsére épségben, hiánytalanul, örök hála az Euro Move-nak- így egy kis idő és mindent fotózok ismét.

Boston város külső része

Nos, néhány eddigi tapasztalatom, természetesen az ételek tükrében: mivel kis városban lakunk, a bevásárlási lehetőségek nem éppen a paradicsomi állapotot tükrözik. Két szupermarket van a város szélén: ASDA (amerikai üzletlánc) és TESCO. Szerintem ez utóbbit nem kell bemutatnom senkinek, a különbség annyi, hogy ez itt nagyságrendekkel tisztább és nagyobb a választék. Például a fűszeres polcon a ras-el-hanout ugyanúgy a sorban áll, mint a fahéj és a koriander. Rizsből, lisztből, cukorból millió féle-fajta, csak az ember pénztárcája szab határokat. A tej általában 2 vagy 4 % zsírtartalmú, nem literes hanem 2,4 liter egy flakon, ami 4 pintnek felel meg, és még nekem is- aki nem rajong a tejért-  ízlik. A húsokra nem árt odafigyelni: én megjártam egy előre csomagolt darált marha hússal, amit otthon egyébként soha, de soha nem szoktam venni. Nos, itt is megállapítható az, hogy az előre darált cuccba a marhának nem éppen a legnemesebb része kerül. Vagyis végtelenül zsíros, és jellegzetes szagú hús az, amit kifogtam. A fiam közölte, hogy Anya, ez büdös, és félretolta. A tejföl nagyon hasonló az otthonihoz, csak krémesebb, szerintem zsírosabb is, bár a leírás szerint ugyanúgy 20 %-os zsírtartalmú, mint otthon. Ami viszont klassz, az a double cream. Na, azt tényleg nem lehet otthon venni. Nagyon érezni rajta a tejes ízt és nagyon zsíros. Szerintem nem 30 %-os, mint a hazaiak, hanem töményebbek.

És néhány zöldség: a burgonya rettentő édes, krumplipürét készítettem belőle és nem volt rendben. A rebarbara szezon itt már beindult, gyönyörű, rózsaszín, friss. A répa, Boldika kedvence gyönyörű, számos méretben lehet hozzájutni: kicsi, közepes, nagy. Ugyanígy a gomba, zöldbab, kukorica, póréhagyma, stb. Úgy látom egyébként, hogy a helyiek nem fordítanak nagy gondot arra, hogy mit esznek: főleg babkonzervet láttam a bevásárlókocsijukban, és hát ami megdöbbentő, az a rengeteg kész kaja. Kb 3 végtelen hosszúságú TESCO sor csak előre gyártott, mikrózható ételekkel tele. És akkor még ott a fish and chips: tettem egy próbát, de felejthető. Haddock-ból készült, ami itt nagyon népszerű, szerintem pocsolya ízű, zsíros halfajta. Maga a halkínálat az üzletekben viszont páratlan: frissek, gusztusosak és nem adják nagyon sokért sem. Ma egy ALDI-ban is látogatást tettünk, tökéletesen más, mint otthon. Nem annyira ragyogóan tiszta, de sokkal többen látogatják. A termékek pedig szöges ellentétben állnak a hazaival. Egy kedvenc márkámra sem bukkantam. Érdekes volt, hogy bankkártyával nem !!!, csak ALDI hitelkártyával vagy készpénzzel lehetett fizetni. Ezzel szemben a hiperek, és a ruha üzletek is szorgosan buzdítanak arra, hogy gyerünk végre vásárolj a neten! Nekem ez nagyon bejön, mert rengeteg időt és energiát lehet így spórolni. Biztosan fogok is élni ezzel a lehetőséggel, sőt remélem, hogy hamarosan otthon is bevezetik ezt a kényelmes megoldást.

És végezetül egy kis műhelytitok: ezentúl itt készülnek a lefotózott ételek. Nektek tetszik?


4 megjegyzés:

  1. Én nem bánom, ha jössz ilyen beszámolókkal és képekkel, nagyon örültem neki. A konyhád szép nagy, tágas, világos, két ablakot is látok. Bár én más stílust szeretek, de simán elfogadnám. Ekkora konyhában öröm alkotni. Neked is tetszik?

    VálaszTörlés
  2. Nagyon klassz a a konyhád, nekem tetszik, szerintem a stílus mindegy, csak szép tágas legyen. Ha mindennek van helye és te is elférsz akkor már gond nem lehet. Én szerettem az Asdát meg a Tescot is meg sok minden mást, gyorsan rá fogsz jönni mit hol érdemes megvenni. Nem tudom Sainsbury's van-e a közelben, az is nagyon színvonalas, legalábbis Skóciában az volt. Mi gyakran használtuk a Tesconak a házhozszállítását, egész jó volt, még a gyümölcsökkel meg a zöldségekkel is ritkán volt probléma, amit neten rendeltünk. De ha nem felel meg, szó nélkül visszaviszik:)És a többinek is van házhoz szállítása. Sok sikert Angliában és jó főzőcskézést az új konyhádban:)

    VálaszTörlés
  3. Szia Kriszta! A stílussal nekem is van némi problémám, de hát az angolok ezt szeretik. Érdekesek a házaik is, csak és kizárólag téglát látsz kívülről. Nincsenek szigetelve, színezve, stb. Szóval egy kicsit fiatalosabb nekem is jobban passzolna, de mindenért kárpótol az, hogy amint Te is láttad 2 ablaka is van, amelyek kertre néznek, sőt a vele egy légtérben lévő étkezőben pedig további 2 ablak van, ami nyugati fekvésű, és délután ragyogja be a napsütés az egész konyhát. Neked szerintem nem kell mondanom, mit jelent egy jó fekvésű, világos ablak a fényképezés során! Óriási változás!
    Szia Trollanyu! Köszi a Sainsbury ötletet, már el is feljtettem, mivel utoljára kb 12 éve vásároltam benne. De már akkor is imádtam. Úgy látom egyébként, hogy ahogyan otthon is, itt is van különbség Tesco és Tesco között. A kicsik kevésbé jók, a nagyok viszont kifogástalanok. A netes rendelésről pedig be fogok számolni, jövő héten kipróbálom. Üdv Emma

    VálaszTörlés
  4. Ó, klassz nagyon. Nagy és szellős, ez a lényeg:)
    Jó főzőcskézést benne!

    VálaszTörlés