2012. október 12., péntek

UZSONNAIDŐBEN: KÁVÉS-DIÓS SÜTI

Tea Time! Hangzik el számtalanszor Anyukák szájából a játszótéren fél 4, 4 körül. Ilyenkor a gyerekek kapják magukat, leugranak a libikókáról, kiszállnak a hintából és uppsz, már mennek is Anyuka után. Hiába, náluk is van uzsonnaidő, ami nem csak teázást és kávézást jelent, hanem elfogyasztják a -legtöbbször sajnos nem otthon készült -muffinokat, fánkokat sűrű cukormázzal :-(  , jobb esetben a héjában sült krumplit ilyen-olyan belevalókkal. Itt az üzletek polcain rendre megtalálhatóak az előre elkészült Victoria Sponge Cake-ek megtöltve vajas krémmel, de ami engem sokszor kíváncsisággal tölt el, az ez a diós kávés loaf vagy "kenyér". Néhányszor ettem már cukrászdában kávé mellé, de valahogy mindig azt éreztem, ez lehetne jobb is. Most megalkottam! Sok idő kellett hozzá, mert fejembe vettem, hogy igazi, szuper friss presszókávéból adom elő ezt az egészet. Annyira ragszkodtam hozzá, hogy legalább 5 alkalommal elszúrtam: nem volt rossz, csak a kávénak nyoma nem volt az ízekben. Be kellett látnom, hogy a nescafe tud valami olyat, amit a friss kávé nem. Kémiai vénám csak arra bír következtetni, hogy sütés közben történik valami az aromás vegyületekkel, ami a nescafe esetében érintetlen marad. Szumma-szummárum, friss kávé ide nem jó, ragaszkodni kell a nescafehoz!
Ha valami mégsem olyan hű de klassz benne, az a krém. Én most ugyanis vajas krémmel töltöttem meg ( leginkább a kisebbik fiam miatt, aki sokféle tejterméket nem ehet), de egyébként egy krémsajtos-mascarponés krém biztosan még tutibbá változtatná. Hajrá, próbáljátok ki! TEA TIME!



Hozzávalók egy   kb 20  X  10 cm-e, hosszúkás formához:

14 dkg puha vaj
14 dkg cukor (5 dkg barna cukor és 9 dkg kristálycukor)
2 tojás
1 evőkanál vanília aroma
2 evőkanál nescafe 
1 evőkanál forró víz
10 dkg liszt
14 dkg dió
1 púpos teáskanál sütőpor
1 nagy evőkanál tejföl

krém: 
10 dkg puha vaj
8 dkg porcukor
fél vaníliarúd kikapart belseje
1 evőkanál rum
(esetleg 1 teáskanál kávé kivonat)

a díszítéshez: egész dió


A sütőt előmelegítem 180 fokra. A vajat a cukorral habosra keverem. Amikor szép fehér és habos, egyenként hozzáadom a szobahőmérsékletű tojásokat. A lisztet a dióval, sütőporral elkeverem. A nescafet egy kis pohárba teszem, ráöntöm a forró vizet és elkeverem. A vajas masszához hozzáforgatom a lisztes keveréket, majd óvatosan beleöntöm a kávét, majd a tejfölt. Simára keverem. 
A formát előkészítem: a forma aljára megfelelő méretű sütőpapírt vágok ki, a forma oldalait vajazom és lisztezem. Beleöntöm a maszzát és kb 25-35 perc alatt, illetve tűpróbáig sütöm. A közepe picit felpúposodott, de hűlés közben ez szépen vissza is ereszkedett. Ha nem így történne, megfordításnál könnyen felborulhat ezért érdemes megtöltés előtt vízszintesre levágni. 

A tésztát kihűtöm, és éles késsel vagy tortakéssel keresztben félbevágom.

A krémhez a puha vajat a cukorral, vaníliával habosra keverem. A végén hozzáadom a rumot, kávékivonatot és a felével megtöltöm  a sütit. A maradék krémmel bedem az oldalait és a tetejét. Szeletekre vágva kínálom. 

5 megjegyzés:

  1. Ez nagyon guszta, és biztos finom lehet, ha már kávé is kell bele :) Amióta cafissimo kávéfőzőt kaptunk ajándékba, mindenki imád kávézni, és most meg is lehet nyerni a kicsikét :) http://fon.gs/hangulatkavezo

    VálaszTörlés
  2. Orsi, ez ismerős! Nálunk a családban még az is megszerette a kávét egy jó kávéfőző birtokában, aki addig rá sem nézett :-)
    És köszi a linket, kattintottam, hátha én nyerek :-)) Emma

    VálaszTörlés
  3. Ó jaj nekem, de finom:) Férjem kedvence és eddig még nem sütöttem meg neki (magamnak), pont a napokban kérlelt, hogy mikor lesz ilyen:) Itt akkor egy szuper recept! Mi is Nescafe őrültek lettünk, össze sem lehet hasonlítani az instant verziókkal! Én sokáig nem voltam tisztában a tea time jelentőségével, de most már tudom, hogy komolyan kell ezt venni. Legalább ilyen komolyan mint ez a finom torta!

    VálaszTörlés
  4. Ja, most esett le hogy nem friss kávé kell a sütibe:)

    VálaszTörlés
  5. Ugye milyen jó! Én legalább fél éve próbálom kikísérletezni, hogy ne a bolti előre gyártottat együk, és ez sokkal tutibb, majd meglátod!
    Tea time: majd Te is tapasztalni fogod, a nurseryben kezd el komollyá válni először. Pl nem mehettem a gyerekért tea time előtt és közben. Akkor megértettem, hogy ez szent és sérthetetlen. Hiába az angolok furák, de tiszteletben kell tartni a furcsaságaikat. És közben lehet élvezni az ilyen klassz kreálmányaikat vagy az isteni tejes-teájukat! Áhh, sorolhatnám még mi mindent szeretek még itt..... de szerintem ezeket Te is tudod! Emma

    VálaszTörlés