2011. március 10., csütörtök

JUHTÚRÓVAL TÖLTÖTT GOMBAFEJEK

Aki már járt nálunk vendégségben az tudja, hogy nagy rajongója vagyok egy belga cég által gyártott, konyhetchnikai "kütyüknek". Az egyik ilyen, az a lasagne sütő, amiben nem csak tésztát, de sok egyebet is szoktam sütni. Ezt is abban készítettem, de valójában egy fedővel rendelkező jénai tál, vagy cserép edény ugyanúgy megteszi.Gyerekeknek is ajánlom: a fiamnak a gomba tönkjeit juhtúró nélkül baconba tekertem, és nagyon ízlett neki, de ha valaki szalonna nélkül szeretné, rajta, úgy is finom lesz!

Hozzávalók:

10 nagyobb fej gomba
10-15 dkg juhtúró
2 kis gerezd fokhagyma
petrezselyem
kapor
10 szelet bacon

Előmelegítem a sütőt 180 fokra. A gombákat megtisztítom, a tönkjeit kitöröm. A kalapokat az alábbi töltelékkel megtöltöm: juhtúró, kapor, attól függően mennyire zsíros a juhtúró tehetünk bele 2-3 dkg vajat is. Ezután kiteszek egy szelet bacont egy vágódeszkára, ráhelyezem a megtöltött gombafejet, és betakarom a bacon lelógó végeivel. Az így kapott kis "csomagokat" tűzálló tálba helyezem. A gomba tönkjeit vagy a gombák mellet önmagukban, vagy kicsi bacon darabokba tekerve sütöm. Lefedve 25 percig, majd fedés nélkül további 10 percig sütöm. Salátával kínálom.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése