2011. március 15., kedd

CÉKLASALÁTA ÉDESBURGONYA CHIPSSZEL

Az édesburgonya valamiért nem nagyon elterjedt sem az ismerőseim, sem a saját konyhámban. Éppen ezért mindenkinek meleg szívvel ajánlom. Aki még nem evett, annak elmondom hogy a sütőtökre nagyon emlékeztet az íze, de jóval gyorsabban megsül. És hogy azzal kapcsolatban senki ne érezze rosszul magát, hogy még az édesburgonya nem édesítette meg a család ebédjét, elmesélek egy történetet:  a budafoki piacon ezt a csemegét kerestem (hozzáteszem nem a kedvenc helyemen, mert ott éppen elfelejttem előzőleg megvenni), de nem leltem, így megkérdeztem az eladót: Édesburgonyája van? Persze, és rámutatott a csicsókára. Én kedvesen mondtam neki, hogy ez csicsóka, mire Ő: de hát nem ezt keresi? Mondtam, köszönöm nem. Nem adta fel a középkorú hölgy, így szólt: mutatna nekem egy olyat, amit keres? Mutatnék-mondom-, de itt nem látok. És mit szól ahhoz, ott a kosárban?-ezzel rámutatott egy halom gyömbérre. Ekkor már igazán megsértődtem, és fizetés után továbbálltam. Így senkinek ne legyen szégyellnivalója édesburgi ügyben, de ideje befogadnunk őt is a családunkba!

2 db édesburgonya
1 db kisebb nyers cékla
1 kis fej vöröshagyma
1 db alma 
balzsamecet
olívaolaj

Sütőt előmelegítjük 180 fokra. Az édesburgonyát meghámozzuk, gyalun vékony szeletekre gyaluljuk. Jénai tálat vékonyan kiolajozunk, és beterítjük a krumplikarikákkal. Enyhén megsózzuk. Fedés nélkül 20-25 percig sütjük. Ha szeretnénk, meggrillezhetjük a tetejét.
Közben a céklát meghámozzuk és hosszú, vékony csíkokra gyaluljuk. Az almával ugyanezt tesszük. A hagymát apróra vágjuk, és hozzáadjuk a céklához, almához. Tálalás előtt olívaolajjal és balzsamecettel megöntözzük, és az elkészített meleg chips-szel tálaljuk.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése