2011. március 9., szerda

JUHTÚRÓS POGÁCSA

Nálunk a pogácsa elég nagy kedvenc, de bevallom őszintén, amíg ez a recept nem akadt a kezembe, nem voltam sikeres a kivitelezésben. Sokáig tehéntúróval sütöttem, most a juhtúrót is megpróbáltam. Mindenki nyugodtan variálhatja, ugyanazok a mennyiségek vonatkoznak mind a tehén, mind a juhtúróra, illetve a többi hozzávalóra is. A tésztát érdemes géppel dagasztani, mert zsíros, így nehéz vele bánni. Cserébe viszont vastagon lisztezett deszkán nyújtjuk, és kellemes, puha tésztává válik a sodrófa alatt.

Hozzávalók:
25 dkg liszt
25 dkg tehén vagy juhtúró
20 dkg sózatlan, nem hideg vaj
1 dl langyos tej
2 dkg élesztő
pici cukor
só ízlés szerint
A tetejére:
1 tojásfehérje
1 kiskanál tejföl
reszelt sajt




A sütőt előmelegítjük 175 fokra, légkeveréssel. A tejhez hozzáadjuk a pici cukrot, majd belemorzsoljuk az élesztőt. Meleg helyen hagyjuk felfutni. Közben a lisztet, vajat, túrót robotgépbe tesszük majd hozzáöntjük a felfutott élesztőt. A tehéntúrós változathoz egy evőkanál sót szoktam adni, a juhtúrósat viszont nem sózom. Ha megvan a ragacsos tésztánk, lisztezett kelesztőtálba tesszük, a tetejét is megszórjuk liszttel és 1 éjszakán át hideg helyen pihentetjük.
Másnap lisztezett deszkán kinyújtjuk. Aki tudja hogyan kell hajtogatni, meg is hajthatja a kinyújtott tésztát, legalább kétszer. Vastagon lisztezzük a tészta tetejét is, hogy ki tudjuk nyújtani. 1- 1,5 cm magas lapot kell kapnunk a végén. Pogácsaszaggatóval, vagy fél decis pohárral kiszaggatjuk. És itt jön a trükk: hogy magasabbak legyenek, szaggatás után két, élére állított tenyerünk között "megsöndörgetjük" a pogikat. Ezután a tepsibe rakjuk őket viszonylag távol egymástól és a tetejüket megkenjük a tojásfehérje sajt keverékkel, majd erre reszelt sajtot hintünk. A Trappista is jó, de én a Pannóniát részesítem előnyben.15-20 perc alatt pirosra sütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése