2012. március 17., szombat

PUY-I LENCSE ÉS SÜLT CÉKLA

Ígérem ez az utolsó cékla ebben a szezonban. De ez annyira finomra sikerült, hogy muszáj kipróbálni!
Persze nem csak a céklán múlt, a puy-i lencse is sokat lendített a dolgon. Amíg otthon éltünk alig ismertem, itt viszont az a művészet, ha más, barna lencsét szeretnél vásárolni. Ha nem ismeritek a zöld lencsét, vagy más néven puy-i lencsét, itt olvashattok róla bővebben. Abban a tekintetben, hogy kell-e áztatni vagy sem, megoszlanak a vélemények. Én nem tettem, de van olyan nagyra tartott szakács, aki szerint kell. Szóval, "as You wish". Ha még nem ettetek ilyet, egyszer áldozzatok rá, és kóstoljátok meg. Csalódás kizárt!



Hozzávalók 3 főre:

10 dkg puy-i lencse
1 szál szárzeller
1 babérlevél
1 fokhagyma gerezd
4 kicsi cékla
3 marék (kb 5 dkg) rucola


az öntethez:


1/4 fej lilahagyma vagy salotta apróra vágva
3 evőkanál olívaolaj
fél citrom leve

kis csokor petrezselyem




A lencsét folyó víz alatt leöblítem, majd a zellerrel, fokhagymával, babérevéllel együtt felteszem főzni. Kb 25-30 perc alatt megpuhul. Kiveszem a fokhagymát, babérlevelet, zellert és leszűröm. (Esetleg csak annyi vízben főzöm, amennyit főzés közben felvesz, és nincs mit leszűrni. Én így tettem.) A céklákat a már ismert módon megsütöm. Alapos mosás, só, alufóliába bugyolálás, és 180 fokon 30-40 percig sütés. Ha megpuhult hagyom kihűlni, langyosan kesztyűben pucolom, majd apró kockákra vágom.

Az öntethez az összetevőket alaposan elkeverem, kicsit állni hagyom, hogy összeérjen. Tálalásnál a tányérokra kerül először a rucola, rá lencse, a tetejére pedig a cékla kockákat szórom. Fogyasztás előtt az öntettel meglocsolom.



1 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta. A puy lentilről van ugye szó?:) Én is nagyon szeretem a lencsét, a céklát meg próbálom megszeretni...de valahogy még sosem sikerült...Rukola jöhet minden mennyiségben!

    VálaszTörlés