2012. március 7., szerda

PADLIZSÁN CURRY

Azt ígértem legközelebb jövök az adagokkal az előző poszthoz kapcsolódóan, de arra gondoltam, hogy együnk végre valamit, hiszen legtöbben azért jártok ide, vagy nem?
Itt az ember könnyen megfertőződik a curry készítésével, mert az alapanyagok tálcán kínálják magukat. Csirke curryt már csináltam, így most vega barátaimnak akartam kedvezni, így jutott eszembe a padlizsán. Egyik újságban csicseriborsóból készült, de megmondom őszintén, hogy az annyira nem az én világom... De ha valakinek az ízlik jobban, készülhet abból is. Egy a lényeg, jázminrizzsel finom lesz! (szemfülesek azt is látják, hogy nálam ez éppen elfogyott, így arborio főtt mellé...)


PS: Többen jeleztétek, hogy viszonylag nehezen vagy egyáltalán nem tudtok megjegyzést írni egy-egy bejegyzéshez. Sajnos tudom, hogy nem egyszerű, DE ha regisztrált Facebook-osok vagytok, belépés után az alábbi linkre kattintva csatlakozhattok a coffeinmentes facebook oldalához itt, ahol egyszerűbben és gyorsabban tudtok kommentálni. Köszönettel, Emma









Hozzávalók:

2 db közepes padlizsán
2 evőkanál szezámolaj vagy olívaolaj
hüvelykujjnyi friss gyömbérdarab
1 evőkanál curry (ha fűszeresebb legyen még 1 evőkanál mehet bele)
1 kiskanál garam masala
2 gerezd fokhagyma
1 doboz, kb 400 gramm kókusztej
10 dkg bébi kukorica
2 db kis piros chili
(esetleg ízlés szerint rizsecet, én kihagytam)


aki szereti, a tetejére friss koriander
1 lime leve





Először is a padlizsánt nagyobb kockákra, kb 1 X 1 cm-es darabokra vágom, és egy tálba teszem. Alaposan besózom. Kb 30 percet állni hagyom. Csak ezután, egy nagyobb méretű serpenyőben felhevítem az olajat, belereszelem a fokhagymát, a gyömbért és pirítom. Még fehér a fokhagyma, amikor rászórom a curryt, a garam masalát, majd hozzáadom a sótól lecsöpögtetett padlizsán kockákat és egy chilit. (mivel én a minimális csípősséget viselem csak el, a chili magját és erét előtte gondosan eltávolítom, és apróra összevágom.) Hagyom a padlizsánokat átforrósodni, majd ha már kezd letapadni a serpenyő aljára felöntöm a kókusztejjel. Ezután teszem bele a kukoricát. Hagyom összeforrni, majd adok hozzá forrásban lévő vizet. Addig főzöm a curryt, hogy a padlizsán ne essen szét teljesen, kicsi tartása maradjon. Mindig csak kevés vizet adok hozzá, és ha elforr pótolom, nehogy nagyon híg legyen. Ha megpuhult a padlizsán lehúzom a tűzről. Tálalás előtt frissen vágott koriandert szórok rá, karikára vágom a maradék chilit, és ráfacsarom a lime levét. Rizzsel kínálom.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése