2011. május 27., péntek

BODZA CHARLOTTE


Ennek az édességnek a nevét a férjem adta. Meglátta, és azt mondta: "ez egy charlotte". Nekem ez nem jutott eszembe, talán csak kicsit hasonlít rá, de jobbat én sem találtam ki. Mindegy is talán a név, a lényeg az, hogy ez is egy nagyon gyors desszert. Talán 30 perc az elkészítése hűtés nélkül. És bár azt ígértem, nincs több bodza recept, ezt nem tudtam kihagyni :-) Előre is elnézést mindenkitől aki már unja...
Az elkészítésnél egyébként az egyetlen kérdésem csak az volt, hogy megáll-e a "saját  lábán". Úgy értem zselatin és mindegy egyéb segítség nélkül. Szerintem az eredmény magáért beszél, csak nehogy elszaladjon....

Hozzávalók:

15-20 dkg babapiskóta
2 dl bodzaszörp




A krémhez:
30 dkg mascarpone
10 dkg görög joghurt
1/2 lime reszelt héja
2 evőkanál porcukor
0,5 dl bodzaszörp




4 nagy szem eper






A krém hozzávalóit robotgépben szépen simára mixeljük. Ezután keresünk egy olyan edényt, amelyről azt gondoljuk, hogy kiborítva szép formájú torta lenne belőle. Ezt folpackkal kibéleljük, a szélein nagy túllógást hagyunk. Amit én használtam az műanyag tál volt, aminek űrtartalma  1300  ml. A babapiskóták egyik oldalát egyetlen másodpercbe a szörpbe mártjuk..Tényleg nagyon röviden, mert képes szanaszét ázni, és eltöredezni.  Ezt minden darabbal megtesszük és közben béleljük is ki velük szépen egyenletesen a tálat. Ha ezzel megvagyunk, a krém kb. egyharmadát ráöntjük. Kanál hátával jól belesimítjuk. Ezután következik az, hogy az eperszemeket vékony szeletekre vágjuk. A krémen a szeletelt eprek felét egyenletesen elosztjuk. Jöhet a maradék krém. Erre a maradék eperszeletkék, majd befedjük piskótával. Ráhajtjuk a folpack lelógó végeit és nehezékként ráteszünk egy épp ráillő tányért. Legalább egy éjszakán át hűtőben pihentetjük.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése