2011. május 9., hétfő

TAVASZI ZÖLDSALÁTA SÜLTPAPRIKA SALSÁVAL


A tavaszi saláták kombinációja végtelen. Mindenki belerakja, ami neki személy szerint kedves. Nekem most a paprika salsa dobta fel az egyébként-legyünk őszinték-unalmas, rucola -madárbegy párosát.
A paprika salsahoz kápia paprikát használtam, de természetesen kaliforniai is megfelelő. Én valamaiért a kápiát egy kicsit jobban szeretem.

Hozzávalók 2 személyre:


5 db piros színű paprika
só, fehérborecet, citromlé, kis csokor friss bazsalikom
1 gerezd reszelt fokhagyma


3 db paradicsom
3 db fürtös uborka, vagy 1/4 kígyóuborka
1 szál újhagyma
1-1 marék rucola és madárbegysaláta
olívaolaj




Először a paprika salsát készítem el, mert össze kell érnie a hűtőben. A paprikákat megmosom, majd 200 fokos sütőben 20 perc alatt sütőlemezen megsütöm őket. Ha megsült, lehúzom a héját, csumáját, magját kiveszem, és apró darabokra vágom. Megcsinálom hozzá a páclevet, ami egyben a saláta dresszingje is lesz: az ecetet, citromlevet, sót, apróra vágott bazsalikomot, és az összetört vagy reszelt fokhagymát összekeverem, és a paprikához keverem. Kb fél órát a hűtőben érlelem. Tálalás előtt a saláta hozzávalóit megmosom, az ubit, hagymát karikára vágom, a paradicsomot vékony cikkekre. A zöldségekkel kibélelek egy salátástálat és összeforgatom őket, Tálalás előtt a paprika salsát ráhalmozom, majd olívaolajjal meglocsolom.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése