2011. május 21., szombat

TÚRÓFAGYI MENTAGLAZÚRRAL



Itt a jó idő, lehet a hűvösben egy kis édességet nyalogatni! Mivel nálunk a menta is rohamos növekedésnek indult, így kénytelen voltam visszavágni, már csak azt kellett kitalálni mihez használhatnám fel. A túrófagyihoz szerintem remekül passzol. Nem is igazán glazúr ez a glazúr, sokkal inkább szirup vagy öntet, de ugye hogy így jobban hangzik? És higgyék el finom is....



Hozzávalók:

250 ml tejszín
200 ml tej
10 dkg cukor
2 tojás sárgája
1 citrom héja vékonyan körbevágva
1 vaníliarúd
15 dkg túró


Öntet:


15 gramm menta felaprítva
1 dl víz
5 dkg cukor
2 lap zselatin


A fagyihoz a tejet és a tejszínt egy lábasban összeforralom, beleteszem a vaníliarúd kikapart belsejét, és az üres hüvelyt is, valamint a citrom héját lehetőleg egyben. (Vagyis felülről lefelé haladva körben vékonyan meghámozzuk) A tojások sárgáját egy tálban a cukorral habosra keverem. A langyosra hűlt tejes keveréket a tojásos cukorhoz adom, a citrom héját, vaníliarudat eltávolítom. Ezután átszűröm a keveréket, és egy lábasban visszateszem a tűzhelyre. Közepes lángon melegítem és nem mozdulok mellőle, folyton keverem. Amikor a fakanálon húzok egy csíkot az ujjammal, és a csík már nem folyik össze, akkor leveszem. Nem lesz sodó sűrűségű, de ne ijedjenek meg. Ha tovább melegítem, akkor azonban könnyen rántottát kaphatok. Tálba szűröm, és szobahőmérsékletűre hűtöm. Ezután adom hozzá a villával összetört túrót. Ha van fagyigép beleteszem, ha nincs mehet a mélyhűtőbe. Egy éjszakát állni hagyom.



A glazúrhoz a mentát, ami kb. egy nagy maroknyi összedarabolom. Kis lábasban a cukorral, vízzel összefőzöm. A zselatint hideg vízbe áztatom. Ha megfőtt a szirup összeturmixolom botmixerrel, majd átszűröm. Ehhez adom a lecsöpögtetett zselatint és hagyom, hogy feloldódjon. Ezt az egészet közvetlenül tálalás előtt készítem, különben a zselatin teszi a dolgát, és kocsonya lesz belőle. De ha szobahőmérsékletűre hagyjuk kihűlni, és úgy öntjük a fagyi tetejére, akkor pont azon fog megdermedni. ( Akinek nincs kedve ezzel bíbelődni elhagyhatja a zselatint, és egyszerűen készítsen szirupot. Én leginkább a fotó kedvéért zselatinoztam, de anélkül is nagyon finom lesz, legfeljebb folyni fog. Zavar ez bárkit?)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése